شناسهٔ خبر: 26764885 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش میدانی مهر؛

آغاز تحویل سکه های پیش فروش ۳ ماهه/ از گرفتن مالیات خبری نیست

با اعلام رسمی بانک مرکزی برای تحویل سکه های پیش فروش شده سه ماهه، تحویل این سکه ها از امروز در شعب بانکی منتخب آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تحویل سکه های پیش فروش شده از سوی بانک مرکزی در ابتدای سال جاری از امروز با مجوز رسمی بانک مرکزی در شعب آغاز شده و آن گونه که محمود احمدی، دبیرکل بانک مرکزی اعلام کرده ۹۹۰ هزار سکه پیش فروش شده سه ماهه از امروز توزیع خواهد شد.

گزارش میدانی مهر حکایت از آن دارد که تحویل سکه های پیش فروش شده به مردم بدون هیچ مشکلی در جریان است و علیرغم اینکه عنوان شده بود از خریداران سکه های پیش فروش شده مالیات دریافت می شود اما هیچ گونه برگه ای مبنی بر اخذ مالیات به مردم ارائه نشده است.

بانک مرکزی بارها اعلام کرده بود که به تعهد خود مبنی بر تحویل سکه های ثبت نام شده عمل خواهد کرد و تمامی افرادی که برای خرید این سکه ها اقدام کرده بودند در زمان سررسید به طور فیزیکی آن را تحویل خواهند گرفت.

بر این اساس ثبت نام کنندگان می بایست به همان شعبه ای از بانک ملی که ثبت نام پیش فروش سکه را انجام داده بودند مراجعه کرده و سکه های خود را تحویل بگیرند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، هنوز ۱۰ درصد افرادی که سکه را در مقاطع یک ماهه پیش فروش کرده بودند اقدامی برای تحویل سکه ها انجام نداده اند و این در شرایطی است که از امروز تحویل سکه های پیش فروش شده سه ماهه آغاز شده است.

نظر شما