شناسهٔ خبر: 26764755 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص تسهیلات به تولیدی های آبادان و خرمشهر

معاون اقتصادی و کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: یک هزار و ۷۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی منطقه آزاد اروند در آبادان و خرمشهر، اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سیدعلی موسوی معاون اقتصادی و کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند در راستای حمایت مالی، اعتباری از صنایع با هدف تقویت تولید داخلی، تسهیلات در قالب کمک فنی و اعتباری به مبلغ ۶۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی سازمان و ۹۷۶ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال از محل منابع ملی اختصاص داده شده است.

وی افزود: هم اکنون ۱۱۷ شرکت برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۴۵ واحد در شرف گرفتن وام هستند.

معاون اقتصادی و کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: در شرایط پیشرو و اعمال دور جدید تحریم‌ها مناطق آزاد کشور با تکیه بر ظرفیت حاصل از قوانین و مقررات حاکم بر آن می‌توانند به عنوان دروازه و منفذی برای فعالیت اقتصادی و تجارت کشور دیده شوند.

موسوی افزود: تولیدات منطقه آزاد اروند در ۱۱ صنعت از جمله صنایع و پتروشیمی، پالایشگاهی، پلیمری و شیمیایی، غذایی، نساجی، دریایی و فراساحلی، برق و الکترونیک، نیروگاه برق فشار قوی دارویی، و بهداشتی فلزی است.

وی صادرات کالای تولیدی از منطقه آزاد اروند را ۱۷۱ میلیون دلار بیان کرد و گفت: صادرات در بخش غذایی، نیروگاه برق فشار قوی و پتروشیمی و پالایشگاهی به کشور‌های همسایه و اروپایی است.

موسوی حجم سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند را ۱۰ هزار میلیارد ریال بیان کرد.

سایت صنعتی منطقه آزاد اروند به مساحت هشت هزار و ۶۰۰ هکتار شامل سایت صنعتی خرمشهربه مساحت سه هزا رو ۶۰۰ و سایت صنعتی آبادان به مساحت ۲ هزار هکتار است که از این میزان ۵۰۰ هکتار به مزارع پرورش ماهی اختصاص یافته است.

انتهای پیام / د

اختصاص یک هزار و ۷۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی

برچسب‌ها:

نظر شما