شناسهٔ خبر: 26764707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

قاضی پور در گفتگو با نما:

پیش از تغییر تیم اقتصادی، دولت باید نگرش های خود به اقتصاد را تغییر كند

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر افراد تیم اقتصادی دولت هم عوض شود با روند كنونی مشكلی رفع نخواهد شد چرا كه نگرش دولت باید تغییر كند.

صاحب‌خبر -
نادرقاضی پور نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به لزوم پیگیری جدی نمایندگان مجلس بر امر نظارت در امور اجرائی،گفت: در شرایط نابسامان بوجود آمده در بازار ارز و اقتصاد کشور، شفاف سازی در مسئله ثبت سفارشات و شناسایی متخلفین ضرورت دارد تا با تخلفات صورت گرفته، برخورد قاطعانه صورت گیرد.
وی با بیان لزوم اتحاد قوای سه گانه در سامان دادن به امور اقتصادی، عنوان نمود: دولت اگر واقعا"قصد شفاف سازی دارد باید در همکاری با مجلس اسامی شرکت ها و بخصوص سهامداران شرکت های دریافت کننده ارز دولتی را که تخلف کردند همچنین سهامداران شرکت های شستا را اعلام نماید و هدفش را از ارائه لیست دریافت کنندگان ارز دولتی که تخلف کردنده اند مشخص نماید که آیا واقعا"می خواهد با معرفی متخلف وارد کننده با آنها برخورد شود یا صرفا" می خواهد بداند چه کسی وارد کرده تا حقش را از آنها بگیرند.
قاضی پور اظهار نمود: در هر حال این متخلفین باید شناسایی و مشخص شوند تا امور مالیاتی بتواند مالیات دقیق شان را محاسبه نموده و از آنها اخذ نماید.
وی خاطر نشان کرد: هر روز وضع معیشت مردم وخیم تر می شود ولی عده ای به سودهای سرشار و نجومی با رانت و رابطه می رسند و مردم می خواهند بدانند چه کسی آقا زاده و ژن خوب است و همسر و دختر و پسر کدام وزیر و نماینده و استانداری وارد کننده و سود برنده است این افراد را مردم باید بشناسند و بدانند چه کار می کنند، حق مردم دانستن واقعیات هاست و شفاف سازی در این رابطه لازم و ضروری است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از به انحراف کشیده شدن موضوع پیگیری حقوق های نجومی و مجازات متخلفان، گفت: امیدواریم رسیدگی به تخلفات کنونی در مسئله ارز به انحراف کشیده نشود و نمایندگان مجلس در این موضوع با نظارت و پیگیری قاطعانه در راستای نظارت دقیق بر امور اجرائی و شفاف سازی حرکت کرده و منافع ملت را تامین نمایند.
وی با اشاره به وجود زمزمه هایی مبنی بر جابه جایی و تغییرات احتمالی اعضای کابینه برای رفع مشکلات موجود، بیان نمود: به نظر من اگر افراد تیم اقتصادی دولت هم عوض شود با روند کنونی مشکلی رفع نخواهد شد چرا که نگرش دولت باید تغییر کند متاسفانه امروز نگرش و رویکرد دولت به سمت تولید نیست و بر واردات متمرکز شده و تا زمانی که این نگاه در دولت تغییر نکند نمی توان امیدی به حل مشکلات کشور داشت چون واردات منجر به ایجاد وابستگی می شود و با تولید است که چرخ اقتصاد کشور خواهد چرخید و فرصت کار و اشتغال برای مردم در داخل مهیا شده و شور و نشاط زندگی به کشور باز می گردد.

نظر شما