شناسهٔ خبر: 26763486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ترزا می رای پارلمان را برای لایحه گمرک دولت به دست آورد

نخست وزیر انگلیس پس از تسلیم شدن در مقابل فشار طرفداران بریگزیت در حزب خودش توانست رای پارلمان را برای لایحه گمرک به دست‌ آورد و استراتژی قالب و گسترده خود برای خروج از اتحادیه اروپا را همچنان حفظ کند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / اما ترزا می، نخست وزیر انگلیس با قبول کردن خواسته حامیان تندروی بریگزیت، خودش را در پارلمان آسیب پذیر کرد؛ جایی که هر دو جناح حزب محافظه‌کار به رهبری ترزا می به شدت از یکدیگر انتقاد کرده و این مساله بر تفرقه شدید که تاکنون روند مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا را خدشه‌دار کرده، تاکید دارد.

ترزا می متعهد شده تا به برنامه خود برای مذاکره حول محور نزدیک‌ترین روابط تجاری ممکن با اتحادیه اروپا ادامه دهد و تاکید کرده که استراتژی‌اش تنها گزینه‌ای است که می‌تواند اهداف دولت را برای بریگزیت تحقق بخشد؛ موضوعی که بزرگترین تغییر در سیاست خارجه و تجاری انگلیس برای چندین دهه آتی محسوب می‌شود.

اما حتی پیش از آنکه اتحادیه اروپا وقت داشته باشد تا دیدگاه ترزا می برای روابط آتی انگلیس با این بلوک را بررسی کند، برنامه‌های نخست وزیر انگلیس از سوی هر دو جناح حزب محافظه‌کار مورد انتقاد قرار گرفت.

روز دوشنبه طرفداران بریگزیت لایحه گمرک دولت را به امید سفت و سخت‌تر کردن برنامه‌های ترزا می هدف گرفتند. اما دولت به جای مقابله با این درخواست‌ها و تشدید تنش‌ها چهار متمم طرفداران بریگزیت در این لایحه را پذیرفت.

پارلمان روز دوشنبه با ۳۱۸ رای موافق در مقابل ۲۸۵ رای مخالف این لایحه را تصویب کرد. در حال حاضر این لایحه پیش از آنکه به قانون تبدیل شود نیازمند تصویب مجلس اعیان پارلمان خواهد بود.  / ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما