شناسهٔ خبر: 26763435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرهاد رهبر در نشست « بانوی مومن انقلابی»:

تسلیم نشدن و صبور بودن در برابر فشارها وظیفه ماست

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به فشارهای دشمن و تلاش آنها برای ایجاد یاس و ناامیدی در کشور، گفت: تسلیم نشدن و صبور بودن در برابر فشارها وظیفه ماست

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست «بانوی مومن انقلابی» اظهار داشت: نقش زن و بانوان در انقلاب اسلامی در پیدایش و استمرار آن، نقش ویژه‌ای بوده است و این نقش و جایگاه در بلوغ انقلاب اسلامی نقش ارزنده و قابل تاملی داشته است.

وی تصریح کرد: برای اینکه این نقش بتواند در دهه چهارم انقلاب با توجه به تلاطم ها استمرار پیدا کند، باید دارای چند شاخصه باشد، این شاخصه ها باید در بانوان انقلابی تقویت و تکثیر شود.

رهبر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها گسترش فرهنگ و مبانی ارزش‌های اصلی انقلاب و تقویت اهداف آرمانی انقلاب است، گفت: در همین رساتا باید زن مومن انقلابی بتواند خودش را به عنوان یک الگو در جهان معرفی کرده و الگوی فرهنگ ابتذال غرب را از جامعه پاک کند.

وی تاکید کرد: الگو بودن، در جهان باید تابع الگوهای برتر اسلامی باشد و این الگوها را ترویج دهد. در راس این الگوها حضرت فاطمه و حضرت زینب و سایر ائمه هستند.

رهبر یادآور شد: یکی دیگر از شاخص‌های زن مومن انقلاب پرهیز از تنبلی، محافظه کاری و ناامیدی است.همان طور که می دانید مردان بزرگ در دامان زنان مومن تربیت شده اند.

وی با بیان اینکه زن مومن باید از محافظه کاری، تنبلی پرهیز کند، گفت: امروز یکی از استراتژی‌های دشمن گسترش یاس و ناامیدی است. در این زمینه باید زن انقلابی در میدان مجاهده و مبارزه پیشقدم باشد، اقتضای زمان و مکان را شناخته و آن را عملیاتی کند.

رهبر تاکید کرد: از ویژگی های زن مومن انقلابی این است که می‌تواند با بصیرت بخشی به دیگران معجزه خلق کند. به این ترتیب زن مومن در تراز انقلاب اسلامی با افزایش علم و دانش می‌تواند در جهان الگو و تاثیر گذار در جهان بوده و تمدن اسلامی خلق کند.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: برای اینکه به هدف تمدن والای اسلامی برسیم، باید صبور باشیم. این صبر باعث می شود در برابر فشارها تسلیم نشویم.

وی ادامه داد: امروز دنیا می‌خواهد با فشارها جام زهر را به رهبرمان بنوشاند ما سربازان ایشان هستیم تسلیم نشدن و صبور بودن در برابر فشارها وظیفه ماست.

رهبر یادآور شد: شما و جامعه ای که در آن حضور دارید می توانید پشتیبان رهبر باشید تا ایشان بتواند در مقابل خواسته های سلطه گران بایستد و مبارزه کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما باید حافظ خون و نگه دارنده پرچم شهدا باشیم، همه شما می دانید ابزار نگه دارنده از خون شهدا چیست و باید برای رسیدن به این هدف، مسئولیت پذیر و تکلیف مدار حرکت کنیم. تمامی این موارد از جمله شاخص های زن مومن انقلابی است.

وی با بیان اینکه پیشتازی در علم و فرهنگ از ویژگی های دیگر زن انقلابی است،  ادامه داد: بانوان می توانند در زنده شدن فرهنگ اسلامی جامعه، نقشی اساسی ایفا کنند.

رهبر تصریح کرد: از این همایش این انتظار را داریم که در این راستا برنامه ای عملیاتی و با زمانبندی مناسب داشته باشد، پیشتازی در میدان علم و فرهنگ نیازمند یک حرکت مدبرانه و برنامه ریزی شده در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: ما هرگز نباید به وضعیت موجود رضایت دهیم، رضایت به وضع موجود به معنای توقف و نابودی است. همواره باید حرکت به سمت پیشرفت را در برنامه خود قرار دهیم، هر قله ای که فتح شد، باید قله دیگری را هدف قرار دهیم .

وی گفت: قله های مختلف در علم و فرهنگ باید هدف ما در جامعه و خانواده باشد. همان طور که می دانید خانواده بنیان همه اجتماعات، تشکل ها و جامعه است، در صورتی که خانواده از آسیب های اجتماعی مصون بمناد جامعه نیز از آسیب های اجتماعی مصون خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظر شما