شناسهٔ خبر: 26763202 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

گرد و خاک در تهران و ۹ استان دیگر/ بارش باران در ۵ استان

- همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به کاهش چهار تا شش درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر، از وزش باد شدید و گرد و خاک در تعدادی از استان‌ها از جمله سمنان، اصفهان ، قم، تهران، خوزستان و کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در در گفت‌وگو با ایسنا تصريح كرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی،سه‌شنبه 26 تیر ماه رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در نیمه شمالی آذربایجان غربی، برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، اردیبل، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود، همچنین کاهش نسبی دما بین چهار تا شش درجه در استان‌های ساحلی خزر خواهیم داشت.

احد وظيفه گفت: شدت بارش امروز در استان گیلان خواهد بود. چهارشنبه 27 تیر ماه بارش پراکنده در برخی از نقاط گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غربی رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ، اظهار کرد: طی سه روز آینده در جنوب سیستان‌ و بلوچستان، ارتفاعات شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ میدهد.

به گفته وظیفه، در دو روز آینده نیز در برخی از مناطق شمال شرق و شرق وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در برخی از نقاط مانند سمنان، اصفهان، قم، مرکزی، قزوین، البرز و تهران وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی در ادامه‌ با اشاره به این‌که امروز در برخی از نقاط استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود، اظهار کرد: در سه روز آینده شرق دریای عمان و در روز پنجشنبه 28 تیر ماه نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

او در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده، گفت‌: آسمان تهران فردا و پس فردا (چهارشنبه و پنجشنبه 27 و 28 تیر ماه) صاف و در برخی از ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی دو روز آینده 40 و 28 درجه سانتیگراد و 39 و 27 درجه سانتیگراد خواهد بود.

نظر شما