شناسهٔ خبر: 26763186 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دستگیری 46 عضو باند مدلینگ

صاحب‌خبر -

فرمانده انتظامی هرمزگان از متلاشی شدن و دستگیری 46 نفر از اعضای باندی خبر داد که در زمینه مدلینگ فعال بوده و نسبت به انتشار تصویرهای مبتذل در فضای مجازی اقدام می‌کردند.

به گزارش آرمان، سردار عزیزا... ملکی روز دوشنبه افزود: کارشناسان پلیس امنیت عمومی هرمزگان در پی رصد و کنترل فضای مجازی مطلع شدند افرادی به‌صورت گسترده و سازمان یافته اقدام به فعالیت در شبکه مدلینگ در سطح شهر بندرعباس کرده و تصویرها و کلیپ‌های آنان در اینستاگرام توسط خودشان منتشر شده است.

وی بیان داشت: این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار اطلاعاتی و فنی مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: در این راستا با هماهنگی مقام قضائی، 38 واحد صنفی متخلف(عکاسان، آرایشگاه‌های زنانه و مزون عروس) و 8 نفر از خانم‌های مدل شده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی یادآورشد: برابر قانون نظام صنفی با صنف‌های متخلف برخورد لازم صورت گرفت.

ملکی گفت: این اقدام با هدف سوءاستفاده تجارت اقتصادی و از طرفی احتمال اغفال دختران و زنان برای ارتکاب به اعمال منافی عفت در پوشش حرفه مدلینگ صورت گرفته که با استناد ماده 637 و 638 قانون مجازات اسلامی باعث جریحه‌دار شدن عفت عمومی و اشاعه ضد فرهنگی شده است.

نظر شما