شناسهٔ خبر: 26763093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوتین بر حمایت از برجام تاکید کرد

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر حمایت از برجام اعلام کرد: توافق هسته ای با ایران جلوگیری از انتشار سلاح هسته ای در منطقه را تضمین می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ولادیمیر پوتین» در گفت وگو با شبکه اول تلویزیون روسیه درباره مذاکرات خود با دونالد ترامپ در هلسینکی پایتخت فنلاند خاطرنشان کرد که در این دیدار موضوع برجام مورد بررسی قرار گرفته است.
پوتین تصریح کرد: موضع روسیه درباره برنامه هسته ای ایران تغییری نکرده است و برجام را ابزاری برای جلوگیری از انتشار سلاح هسته ای از جمله در سطح منطقه ای می داند، ایران بیشترین بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی را داشته است.
پوتین با تاکید بر اهمیت برجام گفت: باعث تاسف است که این ابزار از دست برود.
وی با بیان اینکه موضع رئیس جمهوری آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران را درک می کنم، اظهار داشت: ترامپ در این مورد نیز در دیدار امروز گفت : وی می خواهد که توجه ایران را به سیاست منطقه ای آن کشور و برنامه موشکی آن جلب کند، به نظر ما این رویکرد نباید به اخلال در برجام منجر شود.
رئیس جمهوری روسیه همچنین به توافق خود با ترامپ درباره منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه اشاره کرد و افزود: توافق در مورد این منطقه با توجه به تامین امنیت اسراییل گرفته شد و قبلا در این باره با مقام های ایرانی گفت وگو کرده بودیم.
اجلاس سران روسیه و امریکا دیروز دوشنبه با شرکت ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در هلسینکی برگزار شد.
اروپام ** 1346**1908

برچسب‌ها:

نظر شما