شناسهٔ خبر: 26763064 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

کشف قیمت 2369 ریالی برای هر سهم «زقیام»

مجمع سالیانه شرکت کشت و صنعت قیام اصفهان در تاریخ ۳۱ تیر ۹۷ برگزار خواهد شد. سهامداران از روز دوشنبه ۲۵ تیر معادل سه روز کاری برای خرید سهام مهلت دارند و نماد در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۷ تیر متوقف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز، سومین عرضه اولیه فرابورس در سال ۱۳۹۷ با کشف قیمت ۲۳۶۹ ریالی هر سهم شرکت کشت و دام قیام اصفهان در نماد معاملاتی «زقیام» رقم خورد.
 در جریان این عرضه ۳۵ میلیون سهم زقیام به روش بوک‌بیلدینگ به خریداران عرضه شد و به هر کد معاملاتی ۳۰۰ سهم اختصاص یافت.

سهام شرکت کشت و دام قیام اصفهان در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ توسط هیات پذیرش اوراق بهادار در فرابورس ایران پذیرش شده بود.

شرکت کشت و دام قیام اصفهان در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و زیر مجموعه شرکت هلدینگ کشاورزی و دامپروری پارس بنیاد مستضعفان است.

محسن مرتهب، مدیرعامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان در مراسم معارفه این شرکت با تاکید بر اینکه فعالیت عمده این شرکت، دامپروری و تولید شیر است، گفت: در این مجموعه فعالیت کشاورزی و باغداری هم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان ادامه داد: یک واحد این شرکت دامپروری صنعتی گاو شیری نژاد هلشتاین است که تولید اصلی آن شیر خام و سایر تولیدات پرورش تلیسه و کود دامی است.

به گفته مرتهب، شرکت قیام از لحاظ تولید، در حال حاضر رتبه اول در بین شرکت‌های دامپروری و کشاورزی بنیاد را کسب کرده است. علاوه بر آن این شرکت را می‌توان بزرگترین گاوداری شیری متمرکز ایران دانست.

مرتهب شرکت دامپروری و دام قیام اصفهان را بر اساس شاخص هایی، چون رکورد تولید، جمعیت گله و برنامه‌های توسعه‌ای جزو ۳ شرکت برتر در زمینه کشت و دام دانست و ادامه داد: اصفهان بزرگترین تولیدکننده شیر خام کشور است و روزانه ۳۶۰۰ تن شیر خام در این استان تولید می‌شود؛ شرکت کشت و دام قیام اصفهان با تولید ۲۰۰ تن شیرخام به صورت روزانه حدود ۵ درصد از تولید شیر خام استان را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان در ادامه افزود: دولت، نهاده‌های دامی را با دلار ۳۸۰۰ تومان در اختیار شرکت کشت و دام قیام اصفهان قرار می‌دهد؛ به همین دلیل تلاطم بازار ارز و تحریم‌ها کمترین تاثیر را بر این شرکت خواهند گذاشت.

وی در خصوص تسهیلات بانکی این شرکت هم گفته است: تسهیلات بانکی شرکت به حدود ۱۴ میلیارد تومان می‌رسد؛ در حقیقت ۱۰ درصد از دارایی شرکت از طریق تسهیلات نظام بانکی تامین شده است که به صورت سرمایه در گردش سالانه با پایین‌ترین نرخ ممکن تمدید می‌شود.

خاطرنشان می‌شود: مجمع سالیانه شرکت کشت و صنعت قیام اصفهان در تاریخ ۳۱ تیر ۹۷ برگزار خواهد شد. سهامداران از روز دوشنبه ۲۵ تیر معادل سه روز کاری برای خرید سهام مهلت دارند و نماد در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۷ تیر متوقف خواهد شد

نظر شما