شناسهٔ خبر: 26762741 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

2 عمل توصیه شده در دهه کرامت

در روایات آمده است مکانی که وجود مبارک حضرت معصومه(س) آرام گرفته است مرکز نشر اسلام می شود. این جایگاه تقریباً در حال حاضر به دست آمده و یکی از مراکز مهم در دنیای اسلام برای پاسخگوی تمام شبهات است و با مراکز تحقیقی و تخصصی در خدمت مسلمانان قرار دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی کارشناس علوم قرآنی درباره دهه کرامت گفت: ولادت حضرت معصومه(س) اول ذی القعده است و تا روز یازدهم ذی القعده که روز ولادت حضرت امام رضا(ع) است، دهه کرامت نامگذاری شده است. حضرت معصومه(س) کریمه اهل بیت هستند و و در میان ائمه اطهار(ع) و شیعیان جایگاه والایی دارند.

وی در همین راستا افزود: در این دهه مردم علاوه بر برگزاری جشن  می‌توانند از دیگران هم دستگیری کنند. این ۱۰ روز به عنوان جشن دهه کرامت در ۷۰ کشور جهان از سوی علاقمندان به معصومان جشن گرفته می‌شود. در این مراسم‌ها اطعام داده شده و به مستمندان کمک می‌شود که حرکتی با ارزش در بین مسلمانان است. 

این کارشناس علوم قرآنی درباره دهه کرامت اظهار کرد: نامگذاری دهه کرامت به این نام بی‌دلیل نیست چرا که حضرت معصومه(س) نیز در خانه‌اش به روی مستمندان باز بود و هیچ‌کس از در خانه او دست خالی برنمی گشت. حضرت ارادت ویژه به علاقمندان به اهل بیت(ع) داشتند. 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی ادامه داد: در روایات آمده است مکانی که وجود مبارک حضرت معصومه(س) آرام گرفته است مرکز نشر اسلام می‌شود. این جایگاه تقریباً در حال حاضر به دست آمده  و یکی از مراکز مهم در دنیای اسلام برای پاسخگوی تمام شبهات است و با مراکز تحقیقی و تخصصی در خدمت مسلمانان قرار دارد. 

وی با تاکید به این که باید از این دهه کرامت استفاده لازم را ببریم، توضیح داد: باید مانند حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) در زندگی از فقرا و مستمندان دستگیری کنیم. در این ماه یکی از اعمالی که سفارش شده است صله رحم و دستگیری از فقرا و بیچارگان است که در سیره حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) وجود داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی خاطرنشان کرد: وظیفه ما نیز این است که بر اساس الگوهایمان در زندگی از دیگران دستگیری کرده و به کسانی که نیازمند هستند و کمک می‌خواهند یاری برسانیم. امیدوارم خداوند توفیق دهد که بتوانیم سیره عملی آن بزرگواران را انجام داده و توشه برای آخرت خود در این دهه کرامت جمع آوری کنیم.

 

نظر شما