شناسهٔ خبر: 26762653 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحولات عراق|حکیم: به خواسته‌های مشروع مردم سریعا پاسخ داده شود / هشدار درباره اقدامات عناصر خرابکار

R36348/P36442/S8,90/CT10

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق در نشست رهبران گروه‌های سیاسی، تشکیل دولت اکثریت ملی را "راه حل واقعی" مشکلات دانست و بر ضرورت تسریع در روند تشکیل دولت تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق طی سخنانی در نشست رهبران گروه‌های سیاسی عراق که شب گذشته برگزار شد، بر ضرورت تسریع در تشکیل دولت اکثریت ملی که راه حل واقعی مشکلات عراق به شمار می‌رود، تاکید کرد.

وی افزود: از مهمترین ویژگی‌های دولت اکثریت ملی، ارائه خدمات به مردم است که خواسته اصلی در تظاهرات‌های اخیر بود.

حکیم بر ضرورت برآورده کردن خواسته‌های مشروع معترضان و تحقق آن در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

وی به عناصر فرصت‌طلب درباره حمله به اموال مردم هشدار داد و از تظاهرات‌کنندگان خواست تا تنها خواسته‌های خود را مطرح و از پیوستن به افراد خرابکار اجتناب کنند؛ زیرا این افراد با تخریب اموال عمومی در صدد تحریف نیازها و برهم زدن تظاهرات صلح‌آمیز هستند.

تحلیلگر سیاسی: هدف از تظاهرات‌ها، پیچیده کردن تشکیل دولت آینده است

"مناف الموسوی" تحلیگلر سیاسی عراقی هدف از تظاهرات‌های اخیر را پیچیده کردن تشکیل ائتلاف‌های سیاسی برای تشکیل دولت آینده دانست.

وی افزود: کشور در حال حاضر وارد خلأ قانونی شده است و خواسته‌های مردم مشروع است، اما ما مخالف سوء استفاده از تظاهرات‌ها برای فشار به منظور پیچیده کردن ائتلاف‌های جاری برای تشکیل دولت هستیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، مشکلات خدمات رسانی در عراق را مشکلی قدیمی دانست.

الموسوی گفت: تجربه قبلی در دولتی که بر اساس سهم‌خواهی تشکیل شد، شکست خود را ثابت کرد و امروز تمایلی برای اینکه برخی جزو معارضان سیاسی باشند وجود ندارد، بلکه همه مشارکت در دولت را ‌می‌خواهند.

استان‌های جنوبی عراق از جمله بصره طی روزهای اخیر شاهد تظاهرات معترضان به وضع خدماتی و بیکاری بوده است، آنها خواستار فراهم شدن خدمات و فرصت‌های شغلی برای بیکاران هستند. دولت عراق وعده داده است تمام تلاش‌های خود را برای حل مشکلات مردم به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما