شناسهٔ خبر: 26760759 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

مجید انصاری: رابطه اصلاح‌طلبان و رهبری قطع شد!

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی جهان نيوز: «مجید انصاری»، معاون سابق رئیس‌جمهور روحانی و از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در مصاحبه با روزنامه دولتی ایران اظهار کرده است:درست است که اصلاح‎طلبان مدتی خودخواسته با جامعه فاصله ارتباطی گرفتند. چون فکر می‎کنند که اگر حرفی بزنند، به جایی برمی‎خورد. اما ما که غرضی نداریم. معتقدم که باید دلسوزانه مشکلات کشور را رصد کنیم و به مسئولان منتقل کنیم. چرا باید رابطه اصلاح‎طلبان با رهبری انقلاب کمرنگ یا قطع باشد؟
 
در این لحظه خبرنگار روزنامه ایران از انصاری می‌پرسد: «الان قطع است؟» و او پاسخ می‌دهد: عملاً همین است.
انصاری همچنین در پاسخ به این سؤال که «مشکل را در اصلاح‎طلبان می‎بینید یا اینکه این وسط افرادی مانع هستند؟» تصریح می‌کند:
 
نمی‎خواهم آسیب‎شناسی کنم اما شخصیت بزرگ و متفکر و محبوب اصلاحات مثل آقای خاتمی می‏ تواند با دنیا حرف بزند. ایشان ظرفیتی برای نظام است و هشت سال رئیس جمهوری بود. جمعیت زیادی از اصلاح‎طلبان افرادی تحصیلکرده، توانا و با تجربه هستند که برای حل مشکلات کشور طرح و برنامه دارند. اینها عملاً ارتباط‎شان با حاکمیت قطع است. باید این امکان وجود داشته باشد که دور هم بنشینند و اوضاع کشور را آسیب‌شناسی کنند، راه حل ارائه دهند و آنها را با رهبری انقلاب در میان بگذارند. چه در ملاقات حضوری و چه در نامه‎های دلسوزانه. نمی‎گویم که نامه سرگشاده بنویسند و فضای تبلیغاتی درست کنند .ولی حداقل باید ارتباط وجود داشته باشد. فقط هم رهبری نیست. با قوه‌ قضائیه هم باید جلسه داشته باشند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز با اشاره به مشکلات کشور تأکید کرده است: بسیاری از این مشکلات ربطی به دولت ندارد.[1]
*اصلاح‌طلبان از سال 88 به این سو، همچنان بر موضع خود مبنی بر بروز تقلّب در انتخابات سال 88 مانده‌اند و حتی یک صدای توبه رسمی هم از اردوگاه آنان شنیده نشده است.

این قضیه که نظام اسلامی به آن نگاه حیثیتی دارد سبب شده است تا جریان چپ بصورت طبیعی در حاشیه قرار گیرد و نوعی انزوای سیاسی را تجربه کند.

البته پیش از این و تا قبل از انتخابات دولت دوازدهم، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی نقش رابط را میان نظام و اصلاح‌طلبان معتدل ایفا می‌کرد اما او نیز در ایام انتخابات 96 مرتکب تندروی‌های مهمی شد و همین مسئله به اذعان خود او، سبب‌ساز انفصالش از نقش رابط شد.

غیر از این سابقه سیاسی، مسئله عدم حضور اصلاح‌طلبان در حاکمیت و قطع شدن ارتباط آنها علت مهمتر دیگری هم دارد و آن عدم سیاست‌ورزی عقلانی_انقلابی است.

چپ‌ها درست در همین حین و بین که بر ارتباط با رهبری نظام تأکید دارند اما معتقد صریح یا تلویحی «مذاکره موشکی» هستند، تأکیدی مداوم بر ناامید شدن مردم ایران دارند، اهل بزرگنمایی مشکلات کشور هستند و صبح و شب از شیوع فساد حرف می‌زنند و بر مفسدنمایی از نظام اسلامی تأکید دارند.

این در حالیست که تمام این مقولات مورد هشدار صریح رهبر انقلاب قرار دارند و معظم‌له بارها و بارها در چارچوب نگرش عقلانی انقلاب اسلامی به سیاست، تأکید کرده‌اند که بایستی از ناامید کردن مردم، از بزرگنمایی مشکلات و از مفسدنمایی پرهیز کرد.

در چارچوب بدعملی‌های اصلاح‌طلبان می‌توان به عدم قبول مسئولیت آنها در قبال وضع موجود نیز اشاره کرد.

آنها برای ادامه وضع موجود حتی لیدر خود را با عبارت «تَکرار می‌کنم» به صحنه آوردند و از گفتن عباراتی مثل «فدائیان روحانی» هستیم نیز دریغ نکردند.

این در حالی بود که حتی به اذعان انصاری در همین مصاحبه، آنها می‌دانستند که رئیس‌جمهور روحانی به لحاظ عملکرد اقتصادی ضعیف است.

اما با این حال هرچه خواستند، کردند و اکنون نیز عنوان می‌کنند که نه تنها چیزی تقصیر روحانی نیست بلکه اصلاح‌طلبان هم مسئولیتی در عملکرد روحانی ندارند!

جالب آنکه مثلا، شخص مجید انصاری حتی مدعی نفوذ منافقین و اسرائیل در سپاه پاسداران نیز هست و در عین حال خود را خواستار رابطه با رهبری نظام و قوه قضائیه هم عنوان می‌کند.[2]

این تناقضات حاوی تأملات بسیاری است...


پی نوشت:
1)http://www.iran-newspaper.com/newspaper/item/474236
2)mshrgh.ir/855005
3)مشرق

نظر شما