شناسهٔ خبر: 26760662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون تیراندازی با کمان | لینک خبر

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان: تلاش می کنم اما معجزه نه

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان می گوید که با هدف کمک به این رشته و تلاش برای رساندن کمانداران ایران به جایگاه واقعی شان در جهان به این فدراسیون آمده است اما توان معجزه و ایجاد تحولی بزرگ در زمان اندک را ندارد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا شعبانی بهار این سخنان را روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد اما افزود، از تمامی ظرفیت ها موجود در فدراسیون و سایر دستگاه ها استفاده می کند تا ورزشکاران با کمترین دغدغه به فعالیت های ورزشی خود بپردازند.
او همچنین معتقد است که باید این نگاه که روسای فدراسیون ها توان معجزگری دارند، نزد مردم و مسوولان تغییر کند.
وی در بخشی از سخنان خود به عملکرد ضعیف ملی پوشان در جام جهانی ترکیه و همچنین عملکرد ضعیف کمانداران ریکرو در مسابقات کاپ آسیا اشاره کرد و گفت: قرار نیست من پاسخگوی مدیران قبلی باشم. چند روز پس از ورودم به فدراسیون، تیم راهی ترکیه شد و بهترین نتیجه ای که گرفت یک عنوان چهارمی بود.
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در جلساتی که با کمیته فنی داشتیم، متوجه شدم به دلیل مشکلات مالی قصد اعزام تیم به کاپ آسیایی چین تایپه را ندارد و من از آنان خواستم نگران بحث مالی نباشند و تیم را برای اعزام به این رقابت ها آماده کنند زیرا قرار گرفتن در فضای مسابقه نه فقط محکی برای ورزشکار محسوب می شود بلکه ضمن افزایش تجربه در ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در آنان نقش بسزایی دارد.
وی ادامه داد: برای رسیدن تیم به سطح مطلوبی از آمادگی جهت شرکت در کاپ آسیایی دو اردوی 15 روزه شبانه روزی با بالاترین سطح کیفی در تهران و کرج برگزار کردیم تا تیم به لحاظ فنی و روانی در بهترین شرایط راهی این رقابت ها شود.
شعبانی بهار گفت: خوشبختانه در رشته کامپوند با وجود حضور تیم هایی چون کره جنوبی که با ترکیب اصلی در این رقابت ها حضور داشتند، نمایندگان ما سه مدال نقره و یک برنز کسب کردند که ما را برای کسب مدال در بازی های آسیایی امیدوارتر کرده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به اینکه آیا با توجه به نتایج ضعیف تیم ملی در جام جهانی ترکیه و نتایج ضعیف کمانداران ریکرو در چین تایپه قصد ایجاد تغییر در کادر فنی را دارد یا خیر ؟ با تاکید گفت: در حال حاضر هر جابجایی یا تغییر جدی در کادر فنی بر روند آماده سازی ملی پوشان تاثیر دارد و حتی می تواند روحیه آنان را در آستانه بازی های آسیایی تضعیف کند.
وی ادامه داد: البته در این مدت با همکارانم سوابق بهترین مربیان اروپایی و آسیایی در این رشته را جمع آوری کردیم و حتی با تعدادی از آنان از جمله مربیانی از سوئد، آلمان، فرانسه و هلند نیز مکاتبه داشتیم تا یک مربی موقت برای تقویت کادر فنی برای مدتی کمتر از یک ماه جذب کنیم تا به «پارک میوک وون» برای آماده سازی بهتر تیم تا بازی های آسیایی جاکارتا کمک کند.
شعبانی بهار ادامه داد: قطعا بعد از بازی های آسیایی عملکرد کادر فنی توسط کمیته فنی آنالیز دقیق خواهد شد و با بررسی تمامی جوانب در خصوص ادامه همکاری یا جابجایی و تغییر در این کادر تصمیم گیری می کنیم.
وی همچنین گفت: اما در مجموع برای هدایت تیم های ملی از مربیان خارجی بهره می گیریم زیرا استفاده از علم روز مرز نمی شناسد. ما برای بروز بودن دانش مربیگری در کشور نیاز به حضور مربیان خارجی در کادر فنی داریم و به طور قطع از مربیان ایرانی در کادر فنی استفاده می شود تا در کنار مربیان خارجی ضمن بروز کردن دانش فنی شان تجربه اندوزی کنند و در بخش ها و رده های مختلف سنی به ارتقا سطح این رشته در سراسر کشور کمک کنند.
رئیس فدراسیون تیراندازی ادامه داد: همچنین برای کاهش دغدغه های کمانداران و افزایش تمرکز آنان بخشی از پاداش های معوقه را با عنوان پول توجیبی به ملی پوشان پرداخت شد تا انگیزه های آنان نیز افزایش یابد.
** هدف اصلی فدراسیون حضور توانمند در المپیک است
شعبانی بهار در ادامه سخنان خود به حضور موفق ملی پوشان کشورمان در بازیهای المپیک اشاره کرد و یادآور شد: همچون سایر فدراسیون ها، هدف اصلی ما نیز حضور توانمند در المپیک 2020 توکیو است و برای تحقق این هدف باید برنامه هایی را دنبال کنیم که در نخستین گام تامین تجهیزات مورد نیاز کمانداران است.
وی افزود: ما توان ورزشکاران مان را می دانیم و بر همین اساس تلاش خواهیم کرد تا با بهترین شرایط تجهیزات را در اختیار آنان قرار دهیم تا مشکلی در این خصوص نداشته باشند.
این مدیر ورزشی، برگزاری اردوهای تمرینی برون مرزی در قالب اردوهای مشترک برای کمانداران سایر کشورها از جمله کره جنوبی را از دیگر برنامه ها برای کسب سهمیه المپیک و حضور توانمند در این رویداد عنوان کرد و گفت: البته از آماده سازی کمانداران نوجوان برای حضور در المپیک نوجوانان 2018 آرژانتین غافل نیستیم و آماده سازی این تیم جزو اولویت های ما پس از بازی های آسیایی جاکارتا است.
شعبانی بهار گفت: در این زمینه با هیات تیراندازی با کمان استان تهران هماهنگ شده ایم تا با حضور مربیان خوب داخلی در روزهای پایانی هر هفته مسابقات آزاد (OPEN) در سایت تیرو کمان ورزشگاه آزادی برگزار شود تا ضمن ایجاد فرصت برای کمانداران سراسر کشور، چهره های جدید و مستعد شناسایی و به اردوها دعوت شوند.
به گفته وی، از محل ورودیه شرکت کنندگان نیز همه هفته به نفرات برتر جوایزی داده می شود تا انگیزه ای برای ادامه حضور در این رقابت ها شود.
این مدیر ورزشی ارتباط نزدیک با هیات های استانی، توزیع کمک های مالی ، تلاش برای تعامل و همکاری هیات ها با سازمان ها و نهادهای استانی را از دیگر برنامه های فدراسیون تحت پوشش خود برشمرد و گفت: این تعامل موجب توسعه این رشته در سراسر کشور شده و از سوی دیگر شناسایی افراد با استعداد و فعالیت در رده های مختلف سنی و در نهایت پشتوانه سازی برای تیم های ملی را در پی دارد.
او جلب حامیان مالی از بخش خصوصی را برای توسعه رشته تیراندازی با کمان بسیار ضروری عنوان کرد و یادآور شد که حامیان مالی به سادگی حاضر به هزینه کردن در رشته های ورزشی نیستند و عموما در رشته های رسانه ای و پرمخاطب چون فوتبال که شانس تبلیغات بهتری به آنان می دهد، فعالیت می کنند. با این حال ما ناامید نیستیم و برای متقاعد کردن مدیران این بخش تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا بتوانیم از حمایت های آنان برخوردار شویم .
تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان بامداد امروز (25 تیرماه ) متشکل از 9 کماندار، تهران را به مقصد آلمان ترک کرد تا در سومین مرحله جام جهانی سال 2018شرکت کند. البته تیم ملی ریکرو بنابه درخواست کادر فنی به این رقابت ها اعزام نشد تا تمرینات خود را در تهران پیگیری کند.
کمانداران کشورمان خود را برای حضور در بازی های آسیایی 2018 اندونزی و نخستین مرحله توزیع سهمیه المپیک آماده می کنند که از 27 مرداد تا 11 شهریور ماه در دو شهر جاکارتا و پالمباگ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما