شناسهٔ خبر: 26760615 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران-ایرنا-وزیر اطلاعات:رئیس جمهوری آمریکا ارزش مذاکره ندارد،ربیعی:از بیکاری 300 هزار نیروی کار جلوگیری کردیم،رییس اتاق تهران٣٠ میلیارد دلار قرارداد با اروپا و آسیا را درمعرض تهدید آمریکا دانست،ترامپ گفت وگو با پوتین راسازنده خواند،آمادگی ارتش صهیونیستی برای حمله به غزه و رد درخواست آمریکا برای منزوی کردن ایران ازسوی موگرینی ازمهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
زنجان- مشاور رئیس جمهوری و مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در آغاز دولت تدبیر و امید با جدیت تمام عملیاتی و ابلاغ شد و این از مهمترین اقدامات دولت در حمایت از ایثارگران است.

زنجان-وزیر اطلاعات ایران گفت: رئیس جمهوری کم مایه آمریکا درک نکرده است که اگر روزی ایران بخواهد با ایالات متحده مذاکره کند، با این آدم سر میز نمی نشیند، چرا که ترامپ ارزش مذاکره ندارد.

تهران-روابط عمومی وزارت اطلاعات با رد برخی اظهارات منسب به وزیراطلاعات، به نگارندگان چنین مطالبی توصیه کرد اخلاق رسانه و تقوای شرعی را رعایت کنند.

قزوین-وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته با تزریق 160هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولید با حمایت دولت از بیکارشدن 300 هزار نیروی کار در کشور جلوگیری شد.

تهران-رییس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: پارسال قراردادهای تامین اعتبار بانکی متعددی به ارزش حدود 30 میلیارد دلار با طرف های اتریشی، ایتالیایی، دانمارکی، چینی و کره جنوبی امضا شد که اکنون در معرضِ تهدید تحریم های آمریکا قرار گرفته است.

تهران-سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: شکایت جمهوری اسلامی از آمریکا به دلیل نقض تعهدات بین المللی و مشخصا عهدنامه مودت است.

قزوین-وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت برای نوسازی صنایع که منجر به حل بخش زیادی از مشکل اشتغال کشور می شود، برنامه دارد و در این حوزه اعتبارات خوب و قابل توجهی را به تصویب رسانده است.

تهران-وزیر امور خارجه ایران گفت: شرکای خارجی ما این واقعیت را درک کرده اند که بازاری مطمئن تر و ایمن تر از ایران برای فعالیت های اقتصادی وجود ندارد.

اخبار خارجی
*********
نیویورک- 98.90 درصد ایرانیان مقیم کانادا با حضور مقامات اوتاوا در جمع منافقین مخالفت و تاکید کردند این گروهک نماینده ایرانیان مقیم این کشور نیستند.

لندن- مجلس عوام انگلیس با واردکردن اصلاحاتی به برنامه دولت محافظه‌کار 'ترزا می' برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رأی موافق داد و بدین ترتیب گام اصلی برای تسریع مرحله آخر مذاکرات برگزیت برداشته شد.

تهران-«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه بر ضرورت فراهم آوردن شرایط برای فروش نفت ایران تاکید کرد.

تهران-شبکه 12 تلویزیونی رژیم صهیونیستی دوشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی آماده انجام عملیات نظامی علیه غزه است.

بغداد-حیدرالعبادی نخست وزیر عراق گفت: از اعتراضات مسالمت آمیز و بیان مطالبات شهروندی حمایت می کنیم اما عده ای با اقدامات تخریبی دنبال ضربه زدن به نجف اشرف از بعد اقتصادی هستند.

تهران-مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی درخواست آمریکا مبنی بر منزوی کردن ایران را به شدت رد کرد.

بیروت-«حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی از گفت وگوی ایران با کشورهای اروپایی درباره یمن طی ماه های اخیر خبر داد.

تهران-'جمال خضری' رئیس کمیته مردمی لغو محاصره غزه دوشنبه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی مانع ورود یک هزار قلم کالا از گذرگاه کرم ابوسالم به غزه شده است.

تهران-ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان اعتراف کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن از سال 2015 تاکنون 160 فروند موشک بالستیک به سوی عربستان پرتاپ کردند.

نیویورک-رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری مشترک که پس از دیدار با همتای روس خود در هلسینکی فنلاند برگزار شد،گفت: درباره مسایل خطیر برای دو کشور صحبت کردیم، گفت وگوی سازنده و خوبی داشتیم.
شبک**1392

نظر شما