شناسهٔ خبر: 26760448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

گرگان میزبان مسابقات شطرنج قهرمانی دختران زیر 20 سال کشور

مسابقات شطرنج قهرمانی دختران زیر 20 سال کشور به میزبانی گلستان در شهرستان گرگان در حال برگزاری است .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان استان گلستان ، این مسابقات از روز جمعه 22 تیرماه به میزبانی هیئت شطرنج استان گلستان آغاز شد و تا 28 تیرماه ادامه دارد. دراین مسابقات 20 شطرنج باز دختر زیر 20 سال از استان های گلستان، البرز، سمنان، اصفهان، یزد، مازندران و گیلان در 7 دور به روش سوییسی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

پرسون متکی ،حلما محمدی ، زهرا ربیع پور ، بیتا داداش زاده سروندانی ، طهور آذری ، مینا فرجی ، مهدیس منوچهر نوکندی 7 شرکت کننده گلستانی حاضر در این مسابقات هستند که تا امروز حلما محمدی و زهرا ربیع پور تا پایان دور چهارم موفق شده اند 2امتیاز از مجموع 4امتیاز ممکن را کسب کنند.

دیگر شرکت کنندگان در این مسابقات انوشا مهدیان از اصفهان ، ستاره سبط رسول و پریما جلالی و رایا بقایی و ستایش رستمی و فاطمه ابراهیمی و صبا جلالی از مازندران ، میترا اصغر زاده از البرز ، پرنیان قمی و نیکی نادر نیا و نیکتا نادرنیا از گیلان ، یگانه خورشیدی از سمنان ، مهرنوش مفیدی از یزد و داوری این مسابقات بر عهده خاطره عزیزی (داور بین المللی) و توانا و کابلی است .

گفتنی است نفرات برتر این رقابت ها علاوه بر دریافت حکم و مدال قهرمانی به مسابقات آسیایی شطرنج دختران زیر 20 سال اعزام خواهند شد.

هم اینک پرهام مقصودلو شناخته شده ترین شطرنج باز گلستانی است که در 15 سالگی موفق به کسب عنوان استاد بزرگ شطرنج شد، او به عنوان جوانترین استاد بزرگ ایران شناخته می شود و هم اکنون در صدر رده بندی شطرنج بازان زیر 16 سال آسیا و در رده دوم جهان قرار دارد.

 

sh

 

برچسب‌ها:

نظر شما