شناسهٔ خبر: 26760371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل خبر داد:

استقبال 85 درصدی پزشکان از طرح حذف دفترچه‌های کاغذی

نمایندگی اردبیل

‌مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: بالغ بر 85 درصد پزشکان اردبیل موافق حذف دفترچه‌های کاغذی و پیوستن به سیستم الکترونیکی هستند.

صاحب‌خبر -

‌قادر برجی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با استقرار سیستم‌های مورد نیاز برای ثبت الکترونیکی پرونده بیماران نسبت به حذف کامل این دفترچه‌ها اقدام کنیم که امسال استان اردبیل در کنار چهار استان دیگر به عنوان استان پایلوت برای این اقدام انتخاب شده است.


مدیر درمان استان اردبیل به مزایای حذف دفترچه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: این کار پیش‌نیاز استقرار نظام جامع سلامت در کشور است و در کنار آن سالانه از هزینه‌های گزاف سرسام‌آور و میلیاردی چاپ دفترچه‌های کاغذی در کشور جلوگیری شده و این مبلغ کلان که بالغ بر ده‌ها میلیارد تومان است، به چرخه درمان کشور بازخواهد گشت.


برجی بیان کرد: در سه سال گذشته سه استان پایلوت این طرح در کشور انتخاب شده بودند که امسال نیز استان اردبیل با ورود به این چرخه درصدد عملیاتی کردن طرح حذف دفترچه‌های کاغذی از چرخه درمان است، به طوری که تا پایان سالجاری در تمام کشور این طرح عملیاتی می‌شود.


وی تصریح کرد: با این عمل در واقع بسیاری از مشکلات در بخش نسخه‌نویسی و ثبت سوابق بیماری برطرف شده و بیمار با مراجعه به هر مرکز درمانی در جای جای کشور می‌تواند به سوابق درمانی خود دسترسی داشته و در کنار آن کار پزشکان و کادر درمان نیز در رسیدگی به بیماران سهل‌تر می‌شود.


مدیر درمان استان اردبیل از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اجرای این طرح در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سه ماه اول اجرای حذف دفترچه‌های کاغذی همزمان نسبت به استفاده از دفترچه‌ها نیز اقدام خواهد شد اما بعد از آن شاهد حذف کلی آنها در استان خواهیم بود.


برجی همچنین ارائه مشوق‌های مالی به دنبال اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی را نیز یادآور شد و بیان کرد: به محض ارائه خدمات الکترونیکی 60 درصد مطالبات بیمارستان‌‌‌‌‌ها در طول 24 ساعت پرداخت خواهد شد.


وی از تشکیل ستاد ملی این طرح در کشور خبر داد و افزود: بالغ بر 85 درصد پزشکان موافق حذف دفترچه‌های کاغذی و پیوستن به سیستم الکترونیکی هستند که این کار نوین و جدید در استان اردبیل نیز با اقبال عمومی قابل توجهی روبرو خواهد شد.


مدیر درمان استان اردبیل تاکید کرد: ما در شرایط فعلی در استان نیازمند مدیریت منابع هستیم که این طرح در واقع یک حرکت و گام رو به جلو در مدیریت منابع و درآمدهای عمومی خواهد بود.


انتهای پیام

نظر شما