شناسهٔ خبر: 26760315 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

واران، آقای کاپ

رافائل واران، مدافع تیم ملی فرانسه با قهرمان شدن تیمش در این مسابقات افتخاری دیگر به کارنامه فوتبالی‌اش اضافه کرد که بی‌شک یک رکورد بی نظیر به حساب می‌آید. واران ۲۵ ساله تیم ملی فرانسه با قهرمانی در جام جهانی توانست شانزدهمین جام قهرمانی خود در دوران بازی را نیز بالای سر ببرد.

صاحب‌خبر -

روند جام‌آوری واران از سال ۲۰۱۱ و زمان پیوستنش به رئال مادرید آغاز شد. واران ۱۸ ساله از لانس به مادرید رفت و با وجود تنها ۹ بازی در لالیگا، نام او در بین برندگان لالیگای فصل 2011-12 قرار گرفت. اما پس از آن نقش واران همیشه پررنگ بوده است. از سال ۲۰۱۱ به این سو او ۲۳۳ بار برای رئال‌مادرید بازی کرده و دو لالیگا، یک کوپا دل‌ری، دو سوپرکاپ اسپانیا، چهار لیگ قهرمانان اروپا، سه سوپرکاپ اروپا و سه جام جهانی باشگاه‌ها را به همراه کهکشانی‌ها بالای سر برده است.

واران اولین بازی ملی خود را در ۲۲ مارس ۲۰۱۳ و در مقابل گرجستان انجام داد. او از آن پس ۴۸بار دیگر پیراهن تیم ملی فرانسه را پوشید و روز یکشنبه به همراه این تیم قهرمان جهان شد تا کارنامه اش در عرصه ملی نیز با جام همراه باشد. واران در ده فینال (تک بازی) تیم‌هایش را همراهی کرده و در تمامی آنها به پیروزی رسیده است. نکته جالب درباره او آن است که غیبت واران در دو فینال موجب شکست تیم‌هایش در آن مسابقات شده است. او فینال کوپا دل‌ری 2012-13 را به علت مصدومیت از دست داد و رئال در آخرین بازی تحت هدایت مورینیو، در خانه مغلوب اتلتیکو مادرید شد. واران همچنین فینال یورو ۲۰۱۶ را به علت مصدومیت عضله دو سر ران پای چپ از دست داد و بیرون از زمین شاهد قهرمانی پرتغال در مقابل فرانسه بود.

نظر شما