شناسهٔ خبر: 26760077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

فلسطینی ها شهرک عسقلان را هدف قرار دادند

رسانه های فلسطینی اعلام کردند که گروه های مقاومت در غزه با پرتاب سه فروند موشک ساحل شهر اشغالی عسقلان را هدف قرار دادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

این رسانه ها دوشنبه اعلام کردند که سامانه گنبد آهنین یکی از این موشک ها را منهدم کرده است ولی دو موشک دیگر به ساحل عسقلان اصابت کرد.

تاکنون از خسارت های احتمالی این حمله موشکی خبری منتشر نشده است.

همزمان با شلیک این موشک ها، در شهرک های صهیونیست نشین زیکیم و کارمیا در شمال غزه آژیر خطر به صدا درآمد.

رژیم صهیونیستی ساعتی پیش از شلیک این موشک ها، سه پایگاه نیروهای مقاومت فلسطینی در شرق بیت حانون و جبالیا در شمال نوار غزه را با توپخانه و پهپاد هدف قرار داد.

روز شنبه باریکه غزه شاهد سنگین ترین حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از زمان جنگ چهار سال پیش تاکنون بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی بیش از 40 بار مناطق مختلف غزه را هدف حملات هوایی قرار دادند.

صهیونیست ها گرچه مدعی شدند، مقرهای 'جنبش حماس' را هدف قرار می دهند، اما براساس اعلام مقام‌ های وزارت بهداشت غزه 2 نوجوان فلسطینی شهید و 15 تن نیز زخمی شدند.

این دور از تنش ها، پس از راهپیمایی روز جمعه فلسطینیان در مرز غزه با فلسطین اشغالی که طی آن یک فلسطینی به شهادت رسید، آغاز شد.

با میانجی گری مصر، آتش بسی بین دو طرف شکل گرفت ولی رژیم صهیونیستی با ادامه حملات خود عملا پایبند نبودن به این آتش بس را نشان داد.

تشدید حملات علیه غزه پس از آن صورت می گیرد که فلسطینیان از حدود 4 ماه پیش یک رشته راهپیمایی اعتراضی موسوم به «بازگشت» را در مرزهای سرزمین های اشغالی ترتیب داده اند.

در این مدت روزهای جمعه ساکنان غزه با تجمع در محدوده مرزهای شرقی این منطقه با فلسطین اشغالی به صورت مدنی و مسالمت آمیز به ادامه محاصره غزه اعتراض کرده اند.

راهپیمایی های بازگشت و تداوم آن نقش مهمی در رساندن پیام فلسطینیان تحت محاصره در غزه دارد.

از حدود یازده سال پیش و پس از قدرت گرفتن جنبش حماس در غزه رژیم صهیونیستی به این بهانه، این منطقه را تحت محاصره قرار داد و رفت و آمدها و روند انتقال کالا و خدمات به غزه یا محدود و یا کاملا متوقف بوده است.

پخش تصاویر فلسطینیان معترض در رسانه ها طی چهار ماه اخیر افکار عمومی دنیا را بیش از پیش متوجه تحولات فلسطین کرده است.

نظامیان صهیونیست تاکنون 136 فلسطینی را در جریان این راهپیمایی ها به شهادت رسانده و صدها تن دیگر را زخمی کرده اند.

 

 

نظر شما