شناسهٔ خبر: 26759712 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پرونده ویژه/ برجام و دانشگاه

پس از برجام اتفاقات خوبی در دانشگاه تهران افتاده/ به دنبال پروژه‌های مشترک هستیم

رئیس دانشگاه تهران گفت:در برجام ارتباطات دانشگاه در زمینه تبادلات استاد و دانشجو، پذیرش دانشجو دردوره‌های مشترک افزایش پیدا کرد و هم اکنون به دنبال پروژه‌های مشترک هستیم .

صاحب‌خبر -
محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص برجام گفت: برجام امیدی را در کشور ایجاد کرد و آن امید انگیزه ای برای فعالیت های گسترده تر شد ،  در برجام ارتباطات دانشگاه در زمینه تبادلات استاد و دانشجو، پذیرش دانشجو دردوره‌های مشترک افزایش پیدا کرد و هم اکنون به دنبال پروژه‌های مشترک هستیم در این زمینه اروپا سعی کرده مسیر‌های ویژه را برای دانشگاهای ایران هموار کند. در دانشگاه اتفاقات خوبی رخ داده  و امید است  با حفظ شرایط بتوانیم روابطی که سال‌ها برای آن زحمت کشیده ایم را به بهره وری برسانیم .

وی در پاسخ به سوال مبنی براینکه در حال خروج از برجام هستیم شرایط دانشگاه چگونه است گفت: ایران قصد خارج شدن از برجام را ندارد و اگر آنان به تعهدات عمل کنند خارج نخواهیم شد.

نیلی در ادامه در پاسخ به اینکه اگر عمل نکردند آیا از برجام خارج می‌شویم یا خیر افزود: در مورد این مسئله در زمان خود تصمیم خواهیم گرفت.  ما به عنوان دانشگاه همواره سعی می‌کنیم در شرایط ویژه هم فعالیت داشته باشیم اما اینکه به روابط بین الملل خسارت هایی وارد می شود طبیعی است،  اما این طور که دانشگاه  فلج شود نیست. برجام به عنوان یک ارزش در روابط بین الملل است و باید سعی کنیم روابط با دنیا حفظ شود.

نظر شما