شناسهٔ خبر: 26759346 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

مذاکره سرمربی پرتغالی با مدیران دو فدراسیون

بازی تکراری کی‌روش

با اتمام بازی‌های ایران در جام‌جهانی، کارلوس کی‌روش به همراه کاروان تیم ملی به ایران بازگشت و بلافاصله قبل از رفتن به مرخصی بعد از جام‌جهانی، مذاکراتش را با فدراسیون فوتبال بر سر تمدید قرارداد آغاز کرد اما برای تحقق این موضوع، ابتدا خواسته‌هایش را با فدراسیون فوتبال در میان گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ضرب‌الاجل ۱۰ روزه کی‌روش به فدراسیون فوتبال برای تحقق خواسته‌هایش تا جام ملت‌های آسیا به پایان رسید و در حالی که به نظر نمی‌رسد مرد پرتغالی برای ادامه همکاری چندان قانع شده باشد، اما مهدی تاج به روسیه رفت تا با وی مذاکرات نهایی را انجام دهد.  تاج پیش از این مدعی شده بود که در اردوی ترکیه با کی‌روش برای همکاری تا پایان جام ملت‌ها به توافق کامل رسیده، اما بعد از اتمام مسابقات ایران در جام‌جهانی مشخص شد که نه توافقی حاصل شده و نه قراردادی بسته شده است.

یکشنبه‌شب و پس از دیدار تیم‌های ملی فرانسه و کرواسی تاج به روسیه رفت و نشستی را با کی‌روش برگزار کرد. در این جلسه که بیش از چهار ساعت به طول انجامید، رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره روند آماده‌سازی این تیم برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بحث و تبادل‌نظر کردند.  تاج پنجشنبه هفته گذشته درباره برنامه‌ریزی‌های آتی تیم ملی جهت حضور قدرتمندانه در جام ملت‌های آسیا و همچنین موضوع بازیکنان سرباز تیم ملی، نشستی را با وزیر ورزش و جوانان برگزار کرده بود.

 ابهام در تحقق درخواست‌ها

با اتمام بازی‌های ایران در جام‌جهانی، کارلوس کی‌روش به همراه کاروان تیم ملی به ایران بازگشت و بلافاصله قبل از رفتن به مرخصی بعد از جام‌جهانی، مذاکراتش را با فدراسیون فوتبال بر سر تمدید قرارداد آغاز کرد اما برای تحقق این موضوع، ابتدا خواسته‌هایش را با فدراسیون فوتبال در میان گذاشت.  او در آخرین روز خروجش از ایران خواسته‌هایش را که مانند چند سال گذشته عبارتند از هماهنگ کردن اردوها و بازی‌های تدارکاتی در فاصله ۶ ماه تا جام‌جهانی، حل مشکل سربازی بازیکنان و... را در میان گذاشت و خاطرنشان کرد که در هفت سال گذشته بارها اردوها و بازی‌های تدارکاتی او برای آماده‌سازی تیم ملی به دلایل مختلفی لغو شده و این همان موضوعی است که دیگر نمی‌خواهد شاهد آن باشد.

سرمربی پرتغالی با تاکید روی خواسته‌های خود در جلسه با مدیران فدراسیون فوتبال، چهاردهم تیر تهران را ترک کرد و ۱۰ روز به مدیران فدراسیون فوتبال فرصت داد تا به خواسته‌هایش فکر کنند و تضمین لازم را برای تحقق آنها بدهند.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با استناد به همین جلسات، حضور کی‌روش را در ایران قطعی دانست و حتی به اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم گفته که او در تیم ملی می‌ماند و در جام ملت‌ها ایران را برای رسیدن به قهرمانی هدایت می‌کند اما با وجود سر آمدن ضرب‌الاجل ۱۰ روزه کی‌روش هنوز اتفاق مثبتی در این باره رخ نداده است.

یکی از خواسته‌های کی‌روش درگیر نشدن شاگردانش با بحث خدمت سربازی بود. در همین راستا هم وزارت ورزش بحث معافیت هفت بازیکن تیم ملی را مطرح کرد که فعلا مورد پذیرش نهادهای مربوطه قرار نگرفته است.  بی‌شک اختلاف‌ها درخصوص اهمیت لیگ قهرمانان آسیا بین سرمربی تیم ملی و مربیان باشگاهی نیز در ادامه مشکل‌ساز خواهد شد و مشخص نیست که کی‌روش به کار در ایران ادامه خواهد داد یا خیر؛ هر چند در گذشته نیز بارها از نبود شرایط برای ادامه همکاری صحبت کرد و البته سرمربی ایران ماند.

 ادعای مصری‌ها؛ با کی‌روش توافق کردیم

در روزهای گذشته اخباری درباره قرار داشتن نام کارلوس کی‌روش در فهرست فدراسیون فوتبال مصر برای هدایت این تیم مطرح شد. دیروز سایت الفجر مصر خبر داد که مذاکرات با کی‌روش مثبت پیش رفته و طرفین به توافق اولیه رسیده‌اند. به ادعای این سایت کی‌روش برای هدایت مصر موافقت اولیه‌اش را اعلام کرده است و قصد ترک تیم ملی ایران را دارد اما او فرصتی را از فدراسیون مصر خواسته تا کارش را با فدراسیون ایران به صورت دوستانه به پایان ببرد.  به این ترتیب کی‌روش به‌طور موازی در حال مذاکره با دو فدراسیون است، هر چند مطرح شدن بحث حضور در مصر می‌تواند اهرم فشاری برای فدراسیون ایران باشد که هر چه زودتر خواسته‌های مرد پرتغالی را فراهم کند؛ همان‌طور که در سال‌های اخیر هر بار که کی‌روش نوای جدایی سر می‌داد بحث حضور وی در تیم‌های دیگر خصوصا تیم‌های آفریقایی مطرح می‌شد.

ایران نوزدهم شد، کی‌روش هفتم!

سایت «بلیچر ریپورت» اقدام به معرفی رده‌بندی نهایی تیم‌های حاضر در جام بیست‌ویکم کرد که تیم‌های فرانسه، کرواسی و بلژیک به‌ترتیب رده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. تیم ملی فوتبال ایران هم در رده نوزدهم این رده‌بندی و بالاتر از تیم‌هایی چون آلمان و کره‌جنوبی قرار دارد. بین تیم‌های آسیایی هم ژاپن صاحب بهترین جایگاه بوده و در مکان پانزدهم ایستاد. جالب اینکه یواخیم لو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان با دریافت 8.3 میلیون یورو بیشترین دستمزد دریافتی را بین این 32 سرمربی داشت و تیته، سرمربی برزیل با 3.5 میلیون یورو و دیدیه دشان، سرمربی فرانسه هم با 3.5 میلیون یورو به‌ ترتیب در رده‌های دوم و سوم جای داشتند. در این رده‌بندی کی‌روش با دستمزد دو میلیون یورو در سال مکان هفتم را به خود اختصاص داده بود. با توجه به رده‌بندی نهایی تیم‌های حاضر در جام‌جهانی که از سوی سایت «بلیچر ریپورت» منتشر شده و در نظر گرفتن دستمرد دریافتی مربیان این تیم‌ها می‌توان به این موضوع پی برد که برخی از این مربیان از جمله زلاتکو دالیچ، یان اندرسون و ولادیمیر پتکوویچ در جام‌جهانی 2018 عملکردی به‌مراتب بهتر نسبت به سرمربیانی که دستمزدهای میلیونی دریافت می‌کنند، داشته‌اند.

نظر شما