شناسهٔ خبر: 26759342 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

ایرانشهر

نایب‌رییس اتحادیه املاک درباره وضعیت کنونی بازار رهن و اجاره‌ گفت: در ماه‌های اخیر و به دنبال افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها در شهر تهران، شاهد روند مهاجرت اقشار اجاره‌نشین از تهران به سمت شهرهای اطراف از جمله کرج،

صاحب‌خبر -

مهاجرت مستاجران از تهران کلید خورده است

نایب‌رییس اتحادیه املاک درباره وضعیت کنونی بازار رهن و اجاره‌ گفت: در ماه‌های اخیر و به دنبال افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها در شهر تهران، شاهد روند مهاجرت اقشار اجاره‌نشین از تهران به سمت شهرهای اطراف از جمله کرج، شهریار، پردیس، رودهن و غیره بودیم.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این جابه‌جایی از نظر رفت و آمد ابعاد منفی دارد، البته ممکن است حاشیه‌نشینی، قدرت خرید مستاجران را افزایش دهد اما موجب مشکلات اجتماعی و معضلات عبور و مرور می‌شود.

او افزود: اصلی‌ترین شاخص اجاره‌بها قیمت مسکن است که در ماه‌های اخیر حدود ۵۰درصد افزایش پیدا کرده است، اما افزایش نرخ اجاره باید متناسب با اسفندماه باشد، نه رشد سال ۱۳۹۷.

به گفته این مقام مسوول، در حال حاضر مستاجران امکان پرداخت رقم‌های غیرمتعارف اجاره‌بها را ندارند.

عقبایی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان همزمان با فصل پیک نقل وانتقالات، روند اجاره‌بها رو به رشد بود، گفت: هرچه به مردادماه نزدیک‌تر می‌شویم رشد اجاره‌بها ملموس‌تر می‌شود و خیلی از مستاجران به‌دلیل این رقم‌های نامتعارف هنوز در حال گردش در بازار هستند که آیا می‌توانند خانه مورد نظر خود را با قیمت متعادل پیدا کنند یا مجبور می‌شوند به افزایش قیمت مالکان تن دهند.

او ادامه داد: در شرایط فعلی بازار اجاره ملتهب است و لازم است دولت حرکتی کوتاه‌مدت در این بخش از طریق ارائه تسهیلات ویژه به بعضی دهک‌های مستاجر انجام دهد تا آنها توان خود را همسطح با رشد اجاره‌بها افزایش دهند.

نایب‌رییس اتحادیه املاک اظهار کرد: اقدام دیگر می‌تواند افزایش حقوق کارکنان و کارمندان دولت باشد که در قدرت پرداخت مستاجران اثرگذار است.

بیمه تکمیلی رانندگان جاده تا آخر تیر اجرایی می‌شود

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور گفت: توزیع لاستیک در برخی استان‌ها به صورت محدود برای رانندگان حمل و نقل عمومی جاده‌یی آغاز شده و بیمه تکمیلی رانندگان هم تا آخر تیرماه امسال عملیاتی خواهد شد.

احمد کریمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در جلسه‌یی که با رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی، برای تامین برخی خواسته‌های رانندگان راهکارهای مناسبی ارائه شد تا به تدریج مشکلات آنها در فضایی مناسب و با تعامل برطرف شود.  او اظهار کرد: در این جلسه برای هماهنگی با گمرک برای ورود کامیون به محوطه گمرکات، بیمه تکمیلی رانندگان، نظارت بر مراکز توزیع بار در استان‌های خوزستان و هرمزگان، نحوه توزیع لاستیک و لوازم یدکی، راهکارهای مناسبی ارائه شد؛ بر این اساس انتظار داریم بخش زیادی از خواسته‌های رانندگان تامین شود.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور ادامه داد: در این جلسه تعیین کرایه حمل براساس تُن کیلومتر با حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی هم بررسی شد؛ با توجه به نظر مساعد سازمان راهداری به نظر می‌رسد مقدمات اجرایی شدن این خواسته و تعیین شرکت بیمه برای استفاده از مزایای بیمه تکمیلی در آینده نزدیک عملی شود.

اکنون بیش از 385 هزار کامیون در سطح کشور در بخش حمل و نقل جاده‌یی فعال است و سالانه بطور متوسط 500 میلیون تن کالا توسط کامیونداران در کشور جابه‌جا می‌شود.

آمادگی بنیاد مستضعفان برای حفظ باغ‌های تهران

بنیاد مستضعفان آمادگی کامل خود را برای هرگونه همکاری با شهرداری تهران برای حفظ و نگهداری از باغ‌هایی که در اختیار دارد، اعلام کرد.

‌به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد مستضعفان، محمد سعیدی‌کیا ‌در نامه‌یی به رییس شورای شهر تهران درخصوص همکاری با شهرداری تهران برای حفظ و نگهداری از باغ‌هایی که در تهران در اختیار و مالکیت این بنیاد است، اعلام آمادگی کرد.  در بخشی از نامه رییس بنیاد خطاب به رییس‌ شورای شهر تهران آمده است‌: حفظ و نگهداری منابع طبیعی از جمله باغات که از اصلی‌ترین سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود از وظایف همه اقشار جامعه، دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله نهادهای انقلابی است.  او افزوده است: این نهاد همه تلاش و مساعدت خود را جهت حفظ درختان و احیای فضای سبز در اختیار انجام داده که یک نمونه آن احیای باغ سیب واقع در مهرشهر کرج است که امروز جزو باغ‌های نمونه کشور است.

در ادامه نامه سعیدی‌کیا آمده است: اخیرا از جانب اعضای‌ شورای اسلامی شهر تهران مطالبی در مورد باغات دراختیار بنیاد ازجمله باغ وثوق‌الدوله و باغ معروف به برره در رسانه‌ها بیان شده است‌ و این در حالی است که در چند سال اخیر با وجود مشکلاتی که درخصوص قنات باغ‌های مذکور ایجاد شده اقدامات مفید و موثری در جهت حفظ و نگهداری آنها از جمله آبیاری با تانکر توسط بنیاد صورت پذیرفته است‌.

به گفته او، مصداق عینی آن همکاری با شهرداری منطقه 14 در پاکسازی و آماده کردن برای نهال‌کاری در باغ وثوق الدوله و نمونه دیگر آن در باغ معروف به برره است که در اطلاعیه شهرداری منطقه 2 در روزنامه همشهری مورخ 12 خرداد 97 (صفحه شهر) اعلام و تایید شده است.

 

نظر شما