شناسهٔ خبر: 26759337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

چرا روحانی در ترمیم کابینه تعلل می‌کند؟

روحانی به دنبال بهانه‌ای برای اخراج وزرای کم‌کار است و امکان دارد این مسئله در سالگرد تشکیل دولت (۱۲ مرداد) اتفاق بیفتد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

ثانیه‌ها به سرعت در حال شمارش هستند و حسن روحانی روز به روز وقت کمتری برای مقابله با بحران اقتصادی و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن دارد، همگان اعم از دوست و منتقد و حتی ضد انقلاب بر این مسئله معترف هستند که کابینه فعلی روحانی توانی برای مقابله با شرایط بحرانی کشور را ندارد؛ این کابینه کابینه جاده آسفالت است و در جاده خاکی و ناهموار، این کابینه جز خسارت محض برای دولت و مردم، نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ اما معلوم نیست که چرا رئیس کابینه هیچ اقدامی برای ترمیم کابینه از خود نشان نمی‌دهد.

کارشناسان معتقدند که به دلایل زیر اتفاقی در ترمیم دولت صورت نمی‌پذیرد:

۱- روحانی به دنبال بهانه‌ای برای اخراج وزرای کم‌کار است و امکان دارد این مسئله در سالگرد تشکیل دولت (۱۲ مرداد) اتفاق بیفتد.

۲- هیچ‌کس حاضر نمی‌شود در چنین شرایط بحرانی که حاصل عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم است، در انتهای راه به دولت کمک کند زیرا اگر موفق به مهار بحران نشود، اسم نفر دوم هم در کنار مقصران اصلی بحران ثبت می‌شود.

۳- روحانی تا به حال به گزینه مناسب و درخور برای انتصاب در کرسی های اقتصادی ندارد و از سوی دیگر، حاضر به قبول فشار از سوی اصلاح‌طلبان به خصوص تندروها و حزب کارگزارن برای ترمیم کابینه نیست و ممکن است به سمت نامزدهای انقلابی سوق پیدا کند.

 

نظر شما