شناسهٔ خبر: 26759159 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آخرین وضعیت ساخت ساختمان جدید پلاسکو

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس از طولانی شدن روند ساخت پلاسکو جدید انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

آخرین وضعیت ساخت ساختمان جدید پلاسکوبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا رضایی کوچی در خصوص پرداخت مالیات از سوی بنیاد مستضعفان اظهار کرد: طبق اعلام بنیاد مستضعفان، این نهاد تا سال ۹۵ بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.

وی با یادآوری این‌که در گذشته پرداخت مالیات بنیاد مستضعفان مباحثی وجود داشت، تصریح کرد: البته مدت‌هاست که مسائل برطرف شده و بنیاد مستضعفان مالیات خود را پرداخت کرده و در این زمینه شفاف عمل می‌کند.

وی همچنین با اشاره به این‌که حدود ۱۸ ماه از حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو می‌گذرد، تصریح کرد:‌چند روز پیش در رابطه با این ساختمان جلسه‌ای با مدیران بنیاد مستضعفان برگزار شد و از روند کُند ساخت پلاسکو جدید انتقاد کردیم.

وی بیان کرد: وقتی این ساختمان تخریب شد اکثر مسئولان سه قوه از آن بازدید کردند که این نشان دهنده اهمیت این سازه بوده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با یادآوری این‌که چند هفته آوربرداری این ساختمان طول کشید، اظهار کرد: این مسئله نشان داد که ما در بحث مدیریت بحران خیلی ضعیف عمل کرده و تجربه‌ای در این رابطه نداشته‌ایم.

رضایی کوچی ادامه داد: در بحث آوربرداری اطلاعات کافی نداشتیم این‌که چگونه این کار را با توجه به شبکه‌های آب، برق، فاضلاب و ... انجام دهیم. از سوی دیگر این تجربه مستندسازی نکرده‌ایم تا برای اتفاقات احتمالی بعدی از آن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: هزاران نفر در ساختمان پلاسکو اشتغال داشتند که ۱۸ ماه است آن‌ها را رها کرده‌ایم.

منبع:‌ تسنيم

انتهای پیام/

هزاران نفر شاغل در ساختمان پلاسکو به حال خود رها شده‌اند

برچسب‌ها:

نظر شما