شناسهٔ خبر: 26758503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

انتقاد تند روزنامه سعودی از اردوغان

القدس العربی: روزنامه السبق در گزارشی درخصوص ترکیه با عنوان «با آغاز دوره دومش... شجاعت هیتلر جدید ترکیه را به فروپاشی مالی و امنیتی سوق می‌دهد»، نوشت، سیاست‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بر پایه و اساس دشمنی با کشورهای منطقه است و این امر باعث کاهش ارزش لیر ترکیه می‌شود. این روزنامه سعودی در گزارش خود به اطلاعات منتشر شده توسط پایگاه اماراتی «اسکای نیوز» استناد کرده که مدعی شده بود در پی کودتای نافرجام در سال ۲۰۱۶ اردوغان ترکیه را ترک کرده و خواهان پناهندگی به آلمان شد.

حمله اسرائیل به فرودگاه حلب

سانا: یک منبع نظامی سوری گفت، رژیم صهیونیستی حملاتی موشکی علیه یک مقر نظامی در شمال فرودگاه نظامی النیرب در حلب داشت که تلفات جانی در بر نداشت. براساس اطلاعات اولیه این مقر با هشت موشک هدف گرفته شد که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه توانستند چهار مورد را قبل از رسیدن به هدف رهگیری و ساقط کنند در حالی که بقیه به اطراف این مقر نظامی اصابت کردند.

اجازه واشنگتن برای مذاکره با طالبان

نیویورک تایمز: دولت ترامپ به دیپلمات‌های ارشد خود دستور داده است که به دنبال مذاکره مستقیم با طالبان باشند. این رویکرد، تغییری چشمگیر در سیاست آمریکا در خصوص افغانستان است که به امید آغار مذاکراتی برای پایان ۱۷ سال جنگ در این کشور صورت می‌گیرد.مدت‌ها است که طالبان می‌گوید که مساله صلح را ابتدا تنها با آمریکایی‌ها به مذاکره می‌گذارد.

تاکید العبادی بر کنترل اعتراضات عراق

سومریه نیوز: نخست وزیر عراق بر لزوم مقابله با حمله تظاهرکنندگان به نهادهای دولتی تاکید کرده و خواستار استفاده از ابزارهای دیگری به جای استفاده از گلوله جنگی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان شد.

نظر اسرائیلی‌ها درباره حماس

ایسنا: پایگاه خبری «رام الله الاخباری» نوشت، براساس نظرسنجی پایگاه عبری زبان «والا»، ۴۴ درصد اسرائیلی‌ها معتقدند که حماس در مقابل رژیم صهیونیستی پیروز شده است.این درحالی است که تنها ۲۷ درصد می‌گویند ارتش رژیم اشغالگر پیروز شده است و ۲۹ درصد شرکت‌کنندگان نیز نظری ندادند.

بازگشایی سفارت اریتره در آدیس آبابا

رویترز: اریتره دیروز دوشنبه سفارتش را در اتیوپی بازگشایی کرد و این نشانه‌ دیگری از آب شدن یخ روابط میان دو کشور است که یک هفته پیش به دو دهه بن‌بست نظامی بر سر یک جنگ مرزی که جان ده‌ها هزار تن را گرفت، پایان دادند.
 

نظر شما