شناسهٔ خبر: 26758499 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در اولویت برنامه‌هاست

گروه اقتصادی - رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت استان يزد گفت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی اقداماتی انجام شده و برنامه‌هایی در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در اولویت برنامه‌هاست

به گزارش ایکنا از یزد، سیدعلی‌اکبر کلانتر، رييس خانه صنعت، معدن و تجارت استان يزد 25 تیرماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: این خانه از سال 1381 و به عنوان مهمترین تشکل خصوصی جامع تولید‌کنندگان صنعتی و معدنی و با هدف تقویت جایگاه بخش خصوصی در سیاستگذاری و تصمیم سازی ایجاد شد.

وي ادامه داد: در حال حاضر سه هزار و 600 واحد صنعتي و بيش از 400 واحد معدني در عضويت اين تشكل غيردولتي قرار دارند.

کلانتر با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن توسط خانه صمت گفت: این مراسم پنجشنبه شب 28 تیرماه جاری در محل پارک علم و فناوری برگزار و از 21 واحد به عنوان واحدهاي برتر تجليل خواهد شد.

وی ادامه داد: اشتغال صنعتی استان 17درصد بیش از متوسط کشور است که با وجود این شرایط سخت در کشور، اشتغال صنعتی در یزد 49 درصد است در حالی که متوسط ایران 32 درصد اعلام می شود.

کلانتر افزود: اگر کسانی امروز در چنین شرایطی، سرمایه و فکر خود را صرف ارتقای صنعت و اقتصاد کشور می‌کنند، کاری بزرگ و دشوار انجام می‌ دهند و روز صنعت در واقع تقدیری کوچک از این تلاش ها است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: در راستاي تحقق شعار سال در اولین اقدام در قالب كتابی تاكنون 800 نوع محصول برند يا داراي قابليت برند شدن در استان را برای اطلاع رساني گردآوري كرده ایم.

کلانتر با اشاره به هدف از گردآوری این کتاب افزود: اینکه دولت به عنوان یکی از بزرگترین مصرف‌ کنندگان با توجه به الزام خرید کالای ایرانی بتواند به راحتی از تولیدات استان استفاده کند.

ريیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: در دومین اقدام كمپين «فكرت را عوض كن، كالاي ايراني بخر» راه اندازی شد که اين كمپين در سنگاپور آزمايش شده که می تواند زمینه ای برای برندسازی کالای ایرانی باشد.

کلانتر اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از صنایع دارای ماشین آلات قدیمی هستند و با این ماشین‌ها، تولید صرفه اقتصادی برای آنها ندارد از سوی دیگر برای آنها صرفه اقتصادی ندارد که با ارز آزاد، ماشین آلات جدید وارد کنند بر این اساس این صنایع محکوم به تعطیلی و خارج شدن از چرخه تولید هستند.

وی گفت: از سوی دیگر شبکه توزیع غلط و قدیمی در کشور باعث شده تا مردم کالاها را ۳۵ تا ۴۰ درصد بیش از قیمت واقعی خریداری کنند که اینها همه ناشی از توزیع غلط است.

انتهای پیام

نظر شما