شناسهٔ خبر: 26758323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تخلفات واردات خودرو خبر داد

ممنوع‌الخروج شدن برخی مسئولان وزارت صنعت

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم همکاری همه قوا، نهادها و رسانه‌ها با دولت و همچنین همت مضاعف و تلاش جهادگونه توسط دستگاه‌های اجرایی، از رسیدگی ویژه به پرونده‌های مربوط به ارز و سکه و واردات خودرو و موبایل خبر داد.

صاحب‌خبر -

آیتا... آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به برخی اقدامات قضایی صورت گرفته در خصوص تخلفات انجام شده در واردات خودرو تصریح کرد: در جریان تحقیقات صورت گرفته، برخی از مدیران و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با این پرونده، ممنوع الخروج، احضار و بازجویی شده اند و بررسیها همچنان ادامه دارد. علاوه بر این، مدیران برخی شرکتهای واردکننده خودرو احضار شده ند و پرونده آنان نیز در مرحله تحقیقات است. در خصوص شرکتهایی که با ارز دولتی اقدام به واردات گوشی تلفن همراه کرده بودند نیز برخی مدیران این شرکتها احضار شده اند و تحقیقات ادامه دارد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه در پرونده واردات موبایل با ارز دولتی مسلم شده است که برخی فاکتورها جعلی بوده اند، به وجود برخی تناقضات در موضوع تخلفات واردات خودرو اشاره کرد و افزود: در این زمینه تناقضهای عجیبی میان اظهارات دستگاههای اجرایی وجود دارد. از یک طرف، وزارت صنعت مدعی است که ثبت سفارشی صورت نگرفته و از سوی دیگر، گمرک میگوید ما بدون ثبت سفارش مجوز واردات نمیدهیم و همه میدانند که واردات خودروها صورت گرفته. این تناقضها نشان میدهد که مشکلی در روند واردات این تعداد خودرو وجود داشته و دستگاه قضایی مشغول بررسی این موضوع است.

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به ورود دستگاه قضایی به پروندههای مربوط به نوسانات بازار ارز و سکه اظهار کرد: از مدتی قبل، شعبه و قاضی ویژهای برای این کار تعیین شده و معاون اول محترم قوه قضاییه مسئولیت یافته که به صورت ویژه بر این رسیدگیها نظارت داشته باشد. دادستان محترم کل کشور نیز در حال کمک برای رسیدگی دقیق و سریع به این پرونده هاست و دادستانی تهران و سپس دادگستری استان تهران نیز موظف شده اند که به صورت عاجل و دقیق به این پروندهها رسیدگی کنند. البته باید توجه داشت که کار قوهقضاییه با کار رسانهای تفاوت اساسی دارد. رسیدگیهای قوهقضاییه باید بر اساس اطلاعات متقن و مستدل و مستند باشد و فضاسازیهای رسانهای نباید در روند رسیدگی عادلانه و قانونی تاثیری داشته باشد.

آملی لاریجانی، علت اصلی تاکید بر رسیدگی ویژه به چنین پروندههایی را حراست از حقوق عامه و مقابله با عوامل واردکننده آسیب و خدشه به اعتماد عمومی عنوان کرد.

نظر شما