شناسهٔ خبر: 26758246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

در واکنش به تحریم نفت ایران از سوی آمریکا اعلام شد

هشدار ایران نسبت به توقف یکماهه صادرات نفت

نماینده ایران در اوپک خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد: «اگر ما در ایران تنها یک ماه صادراتمان را متوقف کنیم تا نشان دهیم این اقدام چه بر سر اقتصاد جهان می‌آورد، شما باید در مورد تصمیم‌تان بیشتر فکر کنید... اما ما ملتی متمدن و دولتی مسئولیت‌پذیر هستیم.»

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس و به نقل از بلومبرگ، حسین کاظمپوراردبیلی، نماینده ایران در اوپک به دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا هشدار داد از ذخایر راهبردی این کشور استفاده نکند، در عوض تحریمهای صادرات نفت ایران را لغو کند.

کاظمپوراردبیلی گفت: آقای ترامپ توصیه من به شما این است از دست زدن به ذخایر راهبردی نفت خود برای آرام کردن بازار پرهیز کنید و در عوض از تحریم نفتی ایران دست بردارید. به گفته منابع آگاه، دولت ترامپ به علت فشارهای سیاسی پیش از انتخابات کنگره در ماه نوامبر، در حال بررسی استفاده از ذخایر اضطراری نفت است. همچنین ترامپ در تلاش است صادرات نفت ایران را متوقف کند. کاظمپور افزود: آقای ترامپ همانطور که من قبلا پیشبینی کردم، به نظر میرسد به علت این حقیقت که هیچ ظرفیت مازادی برای پر کردن خلا صادرات نفت ایران وجود ندارد، شما به ذخایر راهبردی نفت متوسل شدید، اما این اقدام واکنشهای زیادی به دنبال خواهد داشت. ترامپ در حال فشار آوردن به عربستان و دیگر اعضای اوپک برای پر کردن هرگونه شکاف در عرضه نفت است که با تحریم صادرات نفت ایران ایجاد خواهد شد. آژانس بینالمللی انرژی پیشبینی کرده است به محض اجرای تحریمهای آمریکا در چهارم نوامبر، صادرات نفت ایران احتمالا به نصف کاهش یابد. این مقام ایرانی گفت: عربستان، امارات و روسیه وانمود میکنند که توانایی ارسال 5/2میلیون بشکه نفت در روز صادرات نفت ایران به بازار را دارند... این یک خطای محاسباتی است. آقای ترامپ! شما در تله افتادهاید و قیمتها بالا خواهد رفت. کاظمپور هشدار داد: اگر ما در ایران تنها یک ماه صادراتمان را متوقف کنیم تا نشان دهیم این اقدام چه بر سر اقتصاد جهان میآورد، شما باید درباره تصمیمتان بیشتر فکر کنید... اما ما ملتی متمدن و دولتی مسئولیتپذیر هستیم.

برچسب‌ها:

نظر شما