شناسهٔ خبر: 26758156 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

سیاست‌های ارزی دولت غیرکارشناسی است

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با انتقاد از سیاست‌های ارزی دولت گفت: متاسفانه این سیاست‌ها هنوز کارشناسی مناسبی نشده و همین امر عاملی شده تا اجرای آنها نتایج مثبتی نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با انتقاد از سیاست‌های ارزی دولت گفت: متاسفانه این سیاست‌ها هنوز کارشناسی مناسبی نشده و همین امر عاملی شده تا اجرای آنها نتایج مثبتی نداشته باشد. ابوالفضل روغنی گلپایگانی در گفت‌وگو با تسنیم،

با اشاره به سیاست‌های غلط ارزی دولت، اظهار کرد: متاسفانه این سیاست‌ها هنوز کارشناسی مناسبی نشده و همین امر عاملی شده تا اجرای آنها نتایج مثبتی نداشته باشد. وی با بیان اینکه قطعا گروه‌بندی کالاها برای دریافت ارز باید مورد بازبینی قرار گیرد، افزود: امروز تولیدکنندگان با مشکلات متعددی در تهیه مواد اولیه خود روبه‌رو هستند که باید این موضوع مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت می‌بایست قبل از اعلام لیست واردات کالاهای ممنوعه از یک کمیته متشکل از تولیدکنندگان بخش‌های مختلف صنعتی نظرخواهی می‌کرد تا افراد بدون هیچ ارتباطی با حوزه فعالیت خود کالاهای متفرقه وارد کشور نکنند. روغنی با اعلام اینکه دولت می‌تواند با توافق بر یک نرخ ثابت، دلار دولتی را فقط برای واردات کالاهای اساسی و دارو اختصاص دهد، گفت: امروز باید هزینه کردن منابع ارزی سنجیده باشد تا تمام بخش‌های صنعتی بتوانند مواد مورد نیاز خود را تامین کنند. او در ادامه صحبت‌های خود به تغییر نرخ دلار دولتی اشاره کرد وافزود: قرار بود بعد از آغاز به کار بازار ثانویه ارز، به صورت هفته‌یی قیمت دلار دولتی درصد‌هایی تغییر کند تا درنهایت به رقم مناسبی برسد. اما هنوز این موضوع اجرایی نشده ولی به‌طور حتم ارز دولتی بیش از 4200 تومان خواهد شد.

 

 

نظر شما