شناسهٔ خبر: 26758076 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

درخواست برکناری ترامپ توسط مقامات آمریکا

منبع: تسنیم

سخنان مطرح شده توسط دونالد ترامپ در کنفرانس خبری پس از دیدارش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، خشم و انتقاد شدید بسیاری از مقامات آمریکایی را برانگیخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز دوشنبه با همتای روس خود در پایتخت فنلاند از "حماقت" ایالات متحده به خاطر تیره شدن روابط با روسیه در سال های قبل سخن گفته و روسیه را از هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری کشورش مبری دانست، بسیاری از مقامات سابق و فعلی آمریکا ترامپ را یک خائن قلمداد کرده و خواستار برکناری وی شدند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: درباره فشار بر ایران با پوتین صحبت کردم

به گزارش رویترز، سناتور ارشد جمهوری‌خواه لیندسی گراهام گفته که عملکرد ترامپ در دیدار با پوتین در هلسینکی پیام "ضعف" آمریکا را به مسکو منتقل کرده است.

وی با انتقاد شدید از ترامپ به خاطر هدر دادن فرصت موجود برای مسئول دانستن روسیه در دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا گفت: «چنین پاسخی توسط رئیس جمهور ترامپ، از نظر روسیه نشانه ضعف تلقی شده و مشکلات بسیار زیادی را به جای حل آن ها ایجاد خواهد کرد.»

جف فلیک، سناتور ایالت آریزونا نیز که از منتقدین جدی ترامپ است، گفت: «هیچ وقت فکر نمی کردم روزی را ببینم که رئیس جمهور آمریکایی ما در کنار رئیس جمهور روسیه روی صحنه بایستد و تقصیر پرخاشگری روسیه را به گردن ایالات متحده بیندازد. چنین چیزی شرم آور است.»

رئیس سابق اف بی آی جان برنن نیز با انتقاد شدید از مواضع ترامپ در دیدار با پوتین، سخنان وی را چیزی "فراتر از جرایم سنگین و بزهکاری" توصیف کرده و خواستار برکناری رئیس جمهور آمریکا از مقامش شد.

 وی گفت: «این (سخنان ترامپ) هیچ چیز از خیانت به کشور کم نداشت. اظهارات ترامپ نه تنها ابلهانه بود، بلکه وی کاملا تحت اختیار پوتین بود. کجایید ای وطن پرستان جمهوری خواه؟»

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه با پوتین، با رد اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا اظهار داشت: «باید تکرار کنم که روسیه در امور داخلی آمریکا و در کارزار انتخاباتی (ریاست جمهوری آمریکا) دخالت نکرده و نخواهد کرد.»

نظر شما