شناسهٔ خبر: 26757384 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
خشکیدگی بعضی از درختان بهشت زهرا(س)

در بهشت زهرا(س) به بعضی از قطعات به خوبی رسیدگی می‌شود و نظافت آن‌ها مرتب انجام و آبیاری درختان بدون وقفه صورت می‌گیرد، ولی برخی از قطعات از این خدمات کم‌بهره هستند، تا آنجا که بسیاری از درختان این قسمت‌ها در حال خشک‌شدن است. آیا در بهشت‌زهرا باید تبعیض وجود داشته باشد و مردگان هم به غنی و فقیر تقسیم شوند؟

شهروندی از تهران

خط ارتباطی:

بهتر بود این خوانندة محترم می‌گفتند که از نظر ایشان به کدام قطعات بیشتر رسیدگی می‌شود و کدامیک از قطعات، خدمات مناسبی دریافت نمی‌کنند.

کالاهای دست دوم برای نوعروسان فقیر!

با مسئولان «طرح هبه» شهرداری تهران تماس گرفتم تا کالاهای مازاد خانه‌ام را تقدیم کنم که برایم مشخص شد این اجناس را که اغلب دست دوم است، گاهی به تازه‌عروسان فقیری که می‌خواهند به خانه بخت بروند، می‌دهند. دلم شکست، آیا سزاوار است یک دختر جوان با هزاران آرزو با وسایل دست‌دوم زندگی‌اش را شروع کند؟

یک بانوی نیکوکار

مغازه‌ها در اولویت صرفه‌جویی برق باشند

وزیر نیرو خردادماه اعلام کرد که در تابستان باید از خارج برق بخریم و تاکیدهای مکرری برای صرفه‌جویی در مصرف آن داشتند. به نظر من میزان مصرف برق خانه‌ها قابل مقایسه با مغازه‌ها در سراسر کشور نیست، گاهی یک مغازه کوچک زیرپله‌ای از چندین لامپ پرمصرف استفاده می‌کند و فروشگاه‌های بزرگ سالن‌های خود را گاهی با ده‌ها لامپ نورباران می‌کنند. چرا وزارت نیرو برای این معضل بزرگ و سراسری فکر اساسی نمی‌کند و جلوی اتلاف گستردة انرژی برق در بخش تجاری را نمی‌گیرد؟

فهیم از شیراز

۶ سال در انتظار تحویل مسکن مهر!

۶ سال پیش تمامی پول درخواستی برای تحویل یک دستگاه آپارتمان در فاز ۴ مسکن مهر پرند را پرداخته‌ام، ولی هنوز خبری از تحویل این واحد مسکونی نیست، آیا این هم از اثرات تحریم‌های آمریکا است؟ چرا وزارت راه و شهرسازی تکلیف مسکن مهر را روشن نمی‌کند؟

محمدعلی فیروزی

مسئولان شرکت گاز پاسخگو باشند

با اینکه اعلام شده عوارض گازرسانی که در قبوض گاز از مردم گرفته می‌شود غیرقانونی است، هنوز هم این مبلغ به وسیله شرکت ملی گاز از مشترکین دریافت می‌شود، لطفاً مسئولان شرکت ملی گاز در این مورد پاسخگو باشند.

مشترک خانگی گاز

درخواست از جناب آقای حجتی‌کرمانی

از جناب آقای حجتی کرمانی که یادداشت‌های خواندنی و متینی می‌نویسند تقاضا داریم وقتی که در این مقالات آیه یا حدیثی می‌آورند، لطفاً معنی آن را هم بنویسند تا مجبور نباشیم به قرآن و کتاب‌های احادیث مراجعه کنیم و معنی آن‌ها را متوجه شویم.

مسلمان زاده ـ خواننده روزنامه اطلاعات

سالمندان بیمار کارت هوشمند ملی را چگونه دریافت کنند؟

پیرمردی ۷۲ ساله با انواع بیماری‌ها مواجه هستم و از راه رفتن ناتوانم. برای دریافت کارت هوشمند ملی چه باید کنم؟ آیا راهی در نظر گرفته‌اند که امثال من بتوانند این کار را بدون مشقت انجام دهند؟

متقاضی کارت هوشمند ملی

درهای مساجد برای اقامه نماز ظهر و عصر باز باشد

درهای بسیاری از حسینیه‌ها و برخی از مساجد هنگام نماز ظهر و عصر بسته است و فقط برای مجالس ترحیم و برخی از برنامه‌های اینچنینی باز می‌شود! از مراکز نظارتی در این موارد می‌خواهیم تذکرات لازم را به این حسینیه‌ها و مساجد بدهند تا برای اقامه نماز فعالیت کنند و در این تابستان برنامه‌های فرهنگی ومذهبی هم داشته باشند.

تلفن به خط ارتباطی

تازه طلبکار هم هست!

به آقای احمدی‌نژاد بگویند ما ۸ سال دوران مدیریت ایشان را تجربه کرده‌ایم و کاملاً متوجه هستیم که بسیاری از مشکلات کنونی ناشی از مدیریت عجیب و غریب دولت‌های نهم و دهم است. لازم نیست وی از این شهر به آن شهر برود و سخنرانی کند و تازه از همه طلبکار هم باشد. آقای احمد‌ی‌نژاد اگر می‌توانست در زمان ریاست خود کاری برای مردم انجام می‌داد. من بی‌طرفانه می‌گویم ایشان کارهای مملکت را سال‌ها به تاخیر انداخت و دولت‌ها باید بیایند و بروند تا خرابکاری‌های دولت‌های نهم و دهم را برطرف کنند.

هموطن

اسراف در مصرف برق در شعبه یک بانک!

من و برادرم چند روز پیش به بانک صادرات واقع در کوی نفت با کد ۲۹۴۷ مراجعه کردیم، در این بانک ۶ دستگاه کولرگازی درحال کار کردن بود، به صورتی که مراجعان چنان سردشان می‌شد که مجبور می‌شدند شالی، چیزی از کیف دربیاورند و روی خود بیندازند!

آیا در این وضعیت برقی که در بسیاری از استان‌ها مردم مجبور به تحمل خاموشی‌ها هستند، چنین اسراف‌هایی سزاوار است؟ چرا اداره برق نظارت شدیدی اعمال نمی‌کند تا از این کارهای ناهنجار جلوگیری شود؟

از مشتریان بانک

ظلم به اقشار فقیر به قیمت لذت بردن پولداران!

تخصیص ارز مسافرتی به کسانی که برای تفریح به خارج می‌روند، ظلم به مردمی است که همین حالا براثر کمبود ارز و محدودیت منابع مالی دولت، دچار بی آبی و فقر هستند. دولت‌ و مجلس باید هرچه سریعتر این تصمیم اشتباه را اصلاح کنند و نگذارند ذخایر ارزی کشور در بدترین شرایط اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه برای لذت برخی از افراد نابود شود. آقایان لطف کنند یک بار به فرودگاه‌های بین‌المللی کشور سری بزنند و ببینند که اوضاع سفرهای تفریحی خارجی از چه قرار است!

علیرضا احمدی

صرفه جویی در مصرف آب جدی شود

صرفه جویی در مصرف آب و دیگر موارد باید با جدیت و به صورت همه جانبه دنبال شود. متاسفانه در بسیاری از رستو‌ران‌ها و بخصوص رستوران‌های متعلق به سازمان‌های دولتی، روی هر میز مقدار زیادی یخ می‌گذارند که چون اغلب مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، آخر شب همه آن‌ها را به فاضلاب می‌ریزند، در ضمن منابع آب‌های زیرزمینی بی‌انتها نیست. متاسفانه صاحبان بسیاری از ویلاها در لواسان برای خود چاه‌های عمیق زده‌اند و هر قدر که می‌خواهند آب مصرف می‌کنند. چرا با این تخلف به شدت برخورد نمی‌شود؟

جواد اصغرزاده شبستری

تفاوت این ۲ پرونده چیست؟

در خبرها خواندم که پرونده املاک نجومی در شهرداری تهران مختومه شده است. جالب اینکه در همین خبرها آمده بود که پرونده‌ آقای

یاشار سلطانی که این موضوع را افشا کرده بود، همچنان مفتوح است و ظاهراً در مردادماه دادگاه او تشکیل می‌شود!

تلفن به خط ارتباطی

به فکر و ذهن ایرانی زمینه بروز دهند

بهترین تلاش برای حمایت از تولیدات داخلی حمایت از استعدادهای ارزنده، خلاق و درخشان ایرانیان است. اگر فکر و ذهن مبتکر و هوشمند ایرانی زمینه کار و تولید پیدا کند حتماً‌ تولیدات داخلی کیفیت بیشتری پیدا خواهد کرد و کشورمان از بسیاری محصولات خارجی بی‌نیاز خواهد شد.

یک ایرانی

آزمون‌های آزمایشی برگزار نشده هزینه‌اش را می‌خواهند!

موسسه آموزشی قلمچی برای برگزاری آزمون‌های آزمایشی کنکور اقدام به ثبت نام از متقاضیان کرده است، من هم فرزندم را ثبت نام و حدود ۲۰۰ هزار تومان هم پیش پرداخت کردم. با این که از خرداد تا کنون هیچ آزمونی برگزار نشده است. مرتب تماس می‌گیرند که بقیه هزینه‌ آزمون‌ها را بپردازم.

آخر وقتی هنوز هیچ امتحانی نگرفته‌اند چرا باید پول بیشتری بدهیم؟ چه کسی به کار این موسسات که درآمد چشمگیری دارند نظارت می‌کند؟

حبیب محمدقلی‌ها ـ اسلامشهر

نظر شما