شناسهٔ خبر: 26757174 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

خوراكی‌های چربی‌سوز

درادامه با خوراكی‌های چربی‌سوز كه از افزایش وزن پیشگیری می‌كنند،آشنا می‌شوید

صاحب‌خبر -

شفا آنلاین>تغذیه>لاغر شدن و تناسب اندام امروزه یكی مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد است. در این میان پرهیز از مصرف خوراكی‌هایی كه سبب افزایش وزن(Weight Gain) می‌شوند و روی آوردن به مصرف خوراكی‌هایی كه چربی‌سوز هستند، اهمیت بسزایی پیدا كرده است.

به گزارش شفا آنلاین، درادامه با خوراكی‌های چربی‌سوز كه از افزایش وزن پیشگیری می‌كنند،آشنا می‌شوید:

گریپ فورت

ویتامین C به سوخت و‌سازمناسب چربی كمك می‌كند؛ غذاهای مملو از ویتامین C انتخاب مهمی برای چربی‌سوزی هستند. مصرف نصف گریپ‌فورت در وعده صبحانه یا حدود 30 دقیقه قبل از صرف غذا به احساس سیری و پیشگیری از اضافه وزن كمك می‌كند.

فلفل سیاه

هپیپرین موجود در فلفل سیاه، علائمی از كاهش تشكیل سلول‌های چربی را در بدن نشان داده است. فلفل سیاه همچنین به افزایش سوخت و‌سازبدن كمك می‌كند. این خبر مهم برای افرادی كه به‌دنبال یك راه‌حل آسان برای كاهش وزن می‌گردند حائز اهمیت است.

دارچین

دارچین به كاهش‌دهنده سطح قندخون معروف است؛ دارچین می‌تواند به سركوب كردن اشتها نیز كمك كند. اضافه كردن دارچین به چای، قهوه و ماست از روش‌های راحت مصرف این ادویه است.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ كم‌كالری و حاوی هفت گرم پروتئین و سایر مواد مغذی مفید است. مصرف تخم‌مرغ در وعده صبحانه به اندازه قابل توجهی مقدار مصرف كالری در بقیه روز را كاهش می‌دهد. پروتئین موجود در تخم‌مرغ باعث سوختن چربی‌های شكمی می‌شود. دلیل این ویژگی نیز ساختار خاص اسیدهای آمینه موجود در پروتئین آن است.

سیب

زمانی كه سیب با پوست مصرف می‌شود به‌دلیل داشتن مقدار كافی فیبر و آب، به احساس سیری كمك می‌كند. مزیت مصرف میوه‌ها این است كه قند بدن را تامین می‌كنند و در عین حال به شیوه‌ای كه قندهای پردازش شده به بدن آسیب می‌زنند، عمل نمی‌كند.

چای سبز

تركیبات موجود در چای سبز سبب تسریع سوخت و‌ ساز بدن می‌شود. بهتر است كه چای سبز داغ مصرف شود زیرا طعم آن بیشتر در دهان می‌ماند و فواید آن افزایش می‌یابد. افزودن عسل و لیمو ترش به چای سبز نه تنها باعث افزایش فواید سلامتی آن می‌شود بلكه این چای را فوق‌العاده خوشمزه نیز می‌كند.

زغال‌اخته

زغال‌اخته نه تنها مملو از فیبر غیرقابل حل و آنتی‌اكسیدان‌ها است بلكه نصف فنجان زغال‌اخته فقط 40 كالری دارد. زغال‌اخته حاوی مقادیر زیادی آهن، كلسیم، اسید فولیك، ویتامین‌های E , B1 , B2 , C و فلاوونوئیدها است.

بادام

با وجود اینكه آجیل‌ها در كل به كاهش چربی بدن كمك می‌كنند اما بادام بهترین آنها است. بادام مملو از پروتیین، فیبر و چربی‌های مفید برای سلامت قلب است. مصرف حدود 23 بادام سبب می‌شود كه فرد احساس سیری كند.

فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی ماده‌ای به‌نام كپسایسین هستند كه اشتها را سركوب می‌كند. استفاده از فلفل تند می‌تواند كمك بزرگی در كاهش وزن بكند. نوعی عصاره كه از فلفل تند گرفته می‌شود در درمان بسیاری از امراض پوستی مانند رفع التهاب و بر افروختگی پوست، رفع لك و انواع كك ومك موثر است. فلفل تند دارای خواص ضد سرطانی(Anticancer) است.

قهوه

مطالعات نشان داده‌اند كه قهوه به‌ویژه كافئین موجب تسریع سوخت و‌سازبدن می‌شود. با این وجود توجه داشته باشید كه مصرف بسیار زیاد كافئین می‌تواند اثرات بسیار مضری بر بدن داشته باشد. بنابراین فقط روزی یك تا سه فنجان قهوه مصرف كنید.

كوینولا

كوینولا مملو از فیبر و پروتئین است كه سبب ایجاد احساس سیری در فرد می‌شود. برخلاف سایر غلات، كوینولا موجب پایین آوردن قند خون می‌شود و در عوض اشتها را برای مصرف قند و كربوهیدارت باز می‌دارد.

نظر شما