شناسهٔ خبر: 26756803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد:

حضور بیش از ۶۰۰ نفر در چهل و یکمین دوره استانی مسابقات سراسری قرآن کریم

«آیت‌اله عباسیان» گفت: چهل و یکمین دوره استانی مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور 607 نفر در کرمانشاه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حضور 607 نفر در چهل و یکمین دوره استانی مسابقات سراسری قرآن کریم کرمانشاهبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، حجت‌الا‌سلام «آیت‌اله عباسیان» پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، برنامه‌های چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی را تشریح کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به ثبت‌نام 10 هزار و 800 نفر در این مسابقات اشاره و بیان کرد: با داوری 35 داور، 368 نفر از خواهران و 239 نفر از برادران به این مرحله از مسابقات راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه 27 و 28 تیرماه جاری مرحله استانی این مسابقات در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار می‌شود، افزود: 6 داور در حوزه برادران و هفت داور در حوزه خواهران، در مجموع 13 داور این مرحله از مسابقات را داوری می‌کنند.

عباسیان به طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان اشاره کرد و گفت: 502 کلاس با شرکت هفت‌ هزار نفر تا‌کنون برگزار شده که این یکی از موفقیت‌های مهم برای استان بشمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی این سازمان به زلزله‌ دیدگان گفت: توزیع 15 هزار پرس غذایی در نخستین روز از وقوع زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه سال‌گذشته، برپایی آشپزخانه، توزیع کمک به وسیله ده‌ها کامیون و... از جمله خدمات ارائه شده از سوی این اداره‌ کل به زلزله‌زدگان بوده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت مرمت و بازسازی بر عهده بنیاد مسکن است، گفت: بازسازی و مقاوم‌سازی بقعه احمد بن اسحاق سرپل‌ ذهاب تا آخر بهمن‌ماه به پایان می‌رسد.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، زلزله مهیب آبان‌ماه سال گذشته به‌ 210 مسجد و حسینیه استان خسارت وارد کرده است‌.

عباسیان بقاع متبرک استان را از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم دانست و گفت: بقاع متبرک موجب رونق اقتصادی استان می‌شود که در ترویج این جاذبه باید بسیار تلاش کرد.

انتهای پیام/

نظر شما