شناسهٔ خبر: 26756439 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

مایکروسافت در حال کار بر روی سیستم‌ عامل جدید نسل آینده

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیناپتیکس با خبر جدید خود طرفداران مایکروسافت را ذوق زده کرد. بر اساس این خبر، غول فناوری دنیا در حال کار و تحقیق بر روی سیستم‌عامل "نسل آینده" با تمرکز بر روی امنیت بیومتریک و Windows Hello است.

در واقع، منشأ این خبر یک شرکت سنسور بیومتریک است که در حال توسعه "یک بنچمارک جدید صنعتی در حوزه تأیید هویت بیومتریک با امنیت بسیار بالا با استفاده از اثر انگشت" و با همکاری شرکت AMD است.

هدف از این همکاری به‌کارگیری FS7600 Match-in-Sensor متعلق به سیناپتیکس است. این فناوری سنسور اثر انگشت کاملا ایزوله شده است و در داخل خود نگهداری می‌شود. یعنی این‌که الگوها کاملا جدا از بقیه سیستم و هم‌چنین سیستم‌عامل ذخیره و ترکیب می‌شوند. همین امر موجب افزوده شدن یک لایه امنیتی جدید در فرآیند تأیید هویت می‌شود.

بر اساس این خبر، این فناوری مبتنی بر پلتفرم‌های موبایل AMD Ryzen و سیستم‌عامل جدید مایکروسافت است که در بالا نیز چندین بار به‌آن اشاره شد.

"اخیرا، شرکت سیناپتیکس خبر از یک پروژه مشترک را منتشر کرده که هدف آن ارائه یک بنچمارک صنعتی جدید در حوزه تأیید هویت بیومتریک با امنیت بسیار بالا با استفاده از اثر انگشت است. این نوع تأیید در سرمایه‌گذاری‌ها و تشکیلات اقتصادی بزرگ، تجاری و بازرگانی به‌علاوه لپ‌تاپ‌هایی که مبتنی بر پلتفرم موبایل نسل آینده AMD Ryzen و هم‌چنین سیستم‌عامل نسل آینده مایکروسافت هستند کاربرد دارد."

"این همکاری مشترک با به‌کارگیری اختصاصی فناوری سنسور اثر انگشت FS7600 Match-in-Sensor در لپ‌تاپ‌های مبتنی بر AMD به‌همراه پردازنده‌های قدرتمند موبایل AMD Ryzen و هم‌چنین سیستم‌عامل امنیت بیومتریک مایکروسافت که Windows Hello را هم در برمی‌گیرد سطح جدیدی از امنیت را ارائه می‌دهد."

منبع: techviral.net

نظر شما