شناسهٔ خبر: 26756328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید استاندار قزوین بر کاهش نرخ سود تسهیلات اشتغال

استاندار قزوین با اشاره به بالا بودن نرخ سود تسهیلات اشتغال فراگیر استان و استقبال نکردن مردم، خواستار کاهش نرخ سود این تسهیلات شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی در نشست شورای اداری شهرستان آوج افزود: در بحث تسهیلات اشتغال فراگیر استقبال زیادی در استان صورت نمی‌گیرد، چون بهره آن‌ا ۱۸ درصد است.

زاهدی اضافه کرد: اگر بتوان از یارانه قانونی به این موضوع اختصاص داد می‌توان همه متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی استان را از آن بهره‌مند کرد.

وی افزود: می‌توان در حوزه اشتغال روستایی واحد‌هایی پرورش مرغ و واحد‌های بزرگ حوزه روستایی که بخش عمده‌ای از اشتغال خود را از دست داده اند را در رسته‌هایی تعیین شده برای دریافت تسهیلات قرار داد تا با حمایت از آن‌ها اشتغال از دست رفته احیا شود.

زاهدی همچنین گفت: در طرح کارورزی نیز قزوین با مشکلاتی روبرو است که یکی از آن‌ها تخصص نیافتن اعتبارات سازمان برنامه و بودجه است و برای رفع آن نیازمند اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.

زاهدی در ادامه با اشاره به مشکلات آوج، گفت: شرکت تعاونی توسعه و عمران در این شهرستان راه اندازی شده است، اما امکان واگذاری پروژه‌های عمرانی به آن‌ها وجود ندارد که باید در سطح ملی این مشکل حل کرد تا در سطح استانی بتوانیم پروژه‌هایی را به آن‌ها واگذار کنیم.

استاندار ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان باید به بخش درمان و خدمات اجتماعی توجه بیشتر شود، چون هم اکنون پروژه‌های بزرگی در دست اجرا است که در صورت اجرای آن‌ها تعداد بیمه شدگان استان افزایش خواهد یافت و باید امکانات بیمه‌ای نیز به همین تناسب گسترش یابد.

انتهای پیام/

نشست شورای اداری شهرستان آوج

برچسب‌ها:

نظر شما