شناسهٔ خبر: 26756295 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

1.6 میلیون خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان هستند

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: یک میلیون و 600 هزار خانوار در استان های مختلف تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته اند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا واعظ مهدوی روز دوشنبه در جلسه ویژه بررسی اجرای طرح بیمه روستاییان در آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر 6 میلیون خانوار روستایی و عشایری در کشور وجود دارد که بیش از یک چهارم این تعداد، تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: این صندوق برنامه های جدی برای پوشش بیمه ای باقی خانوارهای روستایی و عشایری کشور دارد.
وی بیان کرد: این صندوق یکی از صندوق‌ های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 75 هزار خانوار مرزنشین روستایی و عشایری در استان زندگی می کنند که استانداری از عضویت این خانوارها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر حمایت و پرداخت حق عضویت سالانه آن ها را تقبل می کند.
محمدمهدی شهریاری افزود: هدف از این اقدام، تامین رفاه عمومی مرزنشینان و بهره مندی آنها از مزیت های بیمه ای صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.
به گزارش ایرنا، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1384 با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستاییان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت ‌های اجتماعی قرار گیرند.
این صندوق یکی از صندوق‌ های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
8137/2093

نظر شما