شناسهٔ خبر: 26756285 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفیر انگلستان:

بخش خصوصی انتظار اقدام عملی در گسترش روابط اقتصادی دارد

سفیر انگلیس در تهران با اشاره به اینکه برای دیپلمات‌ها آسان است که بگویند ما از روابط اقتصادی بین دو کشور استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: بخش خصوصی از ما انتظار اقدام عملی دارد و سؤال آنها اقدامات عملیاتی مااست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، راب مک کایر، سفیر انگلستان امروز در همایش فعالان اقتصادی بخش خصوص در تهران گفت: پشتیبانی دولت انگلستان برای برجام نه تنها برای موافقت نامه، بلکه به دلیل اهمیت و مزایا اقتصادی آن برای ایران است که ایران حق برخورداری ار آنها را دارد و تا وقتی که ایران شرایط موافقت نامه برجام را اجرا کند، ما هم از ایران پشتیبانی خواهیم کرد.

راب مک کایر با اشاره به سخنان وزیر امر خارجه کشورمان گفت: همان طور که آقای ظریف اعلام کرد، این پشتیبانی محدود به شعارها سیاسی نیست، بلکه باید عمل شود تا روابط اقتصادی ادامه یابد.

مک کایر  همچنین با بیان اینکه برای دیپلمات ها آسان است که بگویند ما از روابط اقتصادی بین دو کشور استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: بخش خصوصی از ما انتظار اقدام عملی دارد و سوال آنها اقدامات عملیاتی ماست.
وی گفت : همکاران ما در ایران و لندن تلاش می‌کنند تا مشکلات ناشی از تحریم ها پیشنهادی آمریکا علیه ایران را حل کنند.

سفیر انگلیس با بیان اینکه البته کسب و کار ادامه یافته است بیان داشت: ما یادداشت تفاهم هایی را بعد از خروج امریکا از برجام امضا کرده‌ایم.

راب مک کایر افزود: روز گذشته نامه نامه همکاری با یک شرکت ایرانی امضا شد و برای ادامه کسب و کار وظیفه ما این است که اعتماد بخش خصوصی در ایران و کشور خود را حفظ کنیم.

مک کایر گفت: البته ایران هم اقداماتی انجام دهد که برجام را پشتیبانی کند، البته نگرانی های در مورد اف ای تی اف داریم تا این مورد حل شود و همکاری‌ها ادامه یابد.
وی گفت: جلساتی این چنین برای تبادل نظرات لازم است

 سفیر انگلیس در ایران در پایان گفت: ما از نظرات سفیر اتریش پشتیبانی می کنیم تا همکاری بین دولت ها ادامه یابد.

انتهای پیام/ب

نظر شما