شناسهٔ خبر: 26755731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

با حضور امیر«حمیدرضا گرامی» صورت گرفت؛

رونمایی از سه عنوان کتاب دفاع مقدس

با حضور امیر سرتیپ دوم «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس رونمایی از سه عنوان کتاب دفاع مقدس در گیلان صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

رونمایی از سه عنوان کتاب دفاع مقدسبه گزارش دفاع پرس از رشت، با حضور امیر سرتیپ دوم «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، عصر امروز در یازدهمین دوره از نشست تخصصی و منطقه ای ادبیات دفاع مقدس استان های گیلان، مازندران، قزوین و زنجان که با حضور جمعی از نخبگان و نویسندگان این حوزه در سالن جلسات نیروی دریایی گیلان برگزار شد از سه عنوان کتاب دفاع مقدس و یک عنوان فصلنامه علمی تخصصی ادبیات انقلاب و دفاع مقدس رونمایی شد.

در این مراسم از کتاب «جامانده» که به خاطرات شفاهی «زینت بامداد» یکی از همسران رزمنده گیلان پرداخته شده که با پژوهشگری سمیه اقدامی سندی و نگارش مریم کیمیایی همراه بوده در 103 صفحه به چاپ رسیده است.

 کتاب «آن روزها» نیز به خاطرات شفاهی جمعی از زنان رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس گیلان پرداخته که توسط «وجیهه خوشحال» در 202 صفحه به نگارش درآمده است.

«معبرهای زخمی» نیز یکی دیگر از کتاب های منتشر شده در این حوزه می باشد که به خاطرات شفاهی رزمنده جانباز «باب الله زارع» پرداخته و توسط «فاطمه جمراد» تدوین و نگارش شده است. هر سه عنوان کتاب توسط نشر صریر بنیاد حفظ آثار در بهار  97 به چاپ رسیده است.

خاطر نشان می شود؛ گیلان تاکنون 270 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کنگره 8000 شهید و بنیاد حفظ آثار به چاپ رسانیده است که 63 عنوان از این کتاب ها از تولیدات اداره کل حفظ آثار گیلان است.  

انتهای پیام/

نظر شما