شناسهٔ خبر: 26755725 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 جهانگيري:

فعاليت دو ستاد اقتصادي براي مقابله با تحريم ها

جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي به رياست معاون اول رييس جمهوري برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني معاون اول رييس جمهوري، «اسحاق جهانگيري» در اين جلسه با يادآوري ديدار هيات دولت با رهبر معظم انقلاب و قدرداني از حمايت هاي ايشان از دولت براي عبور از مشکلات پيش رو، اظهار داشت: معتقدم با توجه به انسجام و وحدت بوجود آمده ميان ارکان مختلف نظام و همدلي مردم و مسئولان مي توانيم به دشمن ثابت کنيم که تحريم ها عليه ملت و کشور بزرگ ايران کارساز نيست.وي به تاکيد رهبر معظم انقلاب مبني بر ضرورت تدوين نقشه راه اقتصادي در شرايط پيش رو و ضرورت حفظ ثبات اقتصادي در کشور اشاره و تصريح کرد: با تدبير حکيمانه ايشان جلسات شوراي عالي اقتصادي سران قوا به صورت مستمر برگزار مي شود و انسجام خوبي در داخل کشور شکل گرفته است که اميدواريم با تلاش و جديت همه بخش ها بتوانيم شرايط پيش رو را به خوبي پشت سر بگذاريم.

معاون اول رييس جمهوري همچنين با يادآوري تاکيد حضرت آيت الله خامنه اي مبني بر فعاليت همزمان دو ستاد اقتصادي براي مديريت شرايط پيش رو تصريح کرد: بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامي وظيفه ستاد مقابله با تحريم، مقابله با برنامه ريزي هاي اتاق جنگي است که در آمريکا عليه اقتصاد کشور راه اندازي شده و تکليف ستاد دوم که ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي است تلاش براي برطرف کردن مسائل مرتبط با اقتصاد کشور است.

جهانگيري با تاکيد بر اهميت اطلاع رساني صحيح و به موقع به جامعه درخصوص تحريم ها و پيامدهاي آن خاطرنشان کرد: تشکيل ستاد اطلاع رساني براي شرايط تحريم موضوع مهمي است تا در مقابل جنگ رواني که دشمنان مي خواهند به راه بياندازند، مردم را از حقايق و واقعيت ها آگاه نمايد و جنگ رواني دشمنان را خنثي کند.

ظريف: از آمريکا به ديوان دادگستري بين المللي شکايت کرديم

«محمد جواد ظريف » وزير امور خارجه از شکايت به ديوان دادگستري بين‌المللي به دليل اعمال مجدد تحريم‌هاي يکجانبه آمريکا عليه ايران خبر داد.

به گزارش ايرنا، محمد جواد ظريف در توئيتر خود نوشت: «امروز ايران شکايت خود از ايالات متحده براي برقراري مجدد و غيرقانوني تحريم‌هاي يکجانبه را تسليم ديوان بين‌المللي دادگستري کرد».

وزير امور خارجه تصريح کرد: «ايران در برابر ضديت آمريکا با ديپلماسي و تعهدات حقوقي، بر حاکميت قانون تأکيد دارد. ضروري است که با اين عادت آمريکا به نقض حقوق بين‌الملل برخورد شود».

دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا 18 ارديبهشت ضمن اعلام خروج آمريکا از توافق هسته اي طي فرماني تحريمهاي هسته اي آمريکا عليه ايران را بازگرداند.برايان هوک مدير سياستگذاري وزارت خارجه آمريکا روز دوشنبه 11 تيرماه ضمن تشريح راهبرد جديد دولت ترامپ در قبال ايران، اعلام کرد که دور جديد تحريم‌هاي شديد عليه ايران از 13 مرداد، و بخش بعدي آن از 13 آبان اجرا مي‌شود و تلاش خواهد شد که صادرات نفت ايران به صفر برسد.بر اساس گفته هاي اين مقام آمريکايي تحريمهايي که 13 مرداد، آغاز خواهد شد بخش خودروسازي ايران و تجارت طلا را شامل مي شود و بخش دوم تحريمها در 15 آبان، بخش انرژي و تراکنش‌هاي بانکي ايران را هدف قرار خواهد داد.

برچسب‌ها:

نظر شما