شناسهٔ خبر: 26755637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قزوین در حوزه درمان تامین اجتماعی با مشکلات جدی مواجه است

قزوین-ایرنا-نماینده قزوین،آبیک و البرز مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تلاش ها و اقدامات زیرمجموعه تعاون و کار در استان باز در حوزه درمان تامین اجتماعی با مشکلات جدی مواجه هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،داوود محمدی روز دوشنبه در نشست شورای اشتغال استان قزوین با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، استاندار و جمعی از مسئولان در شهرستان بوئین زهرا برگزار شد،افزود: 750هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ حذف 70 قلم دارو با مشکل دچار شده اند که عموما نیز افراد کم بضاعت و پا به سن گذاشته هستند.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اقبالیه با 70 هزار نفر جمعیت اغلب کارگری فاقد درمانگاه تامین اجتماعی هستیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تسهیلات اشتغال روستایی در عمل با مشکلات جدی مواجه است چون دامداری های سنتی در پرداخت تسهیلات پذیرفته نمی شوند و رسته های پذیرفته شده نیز نقشی در تثبیت جمعیت روستایی ندارد.
محمدی همچنین گفت: امیدواریم به معافیت مالیاتی کارخانه های در شعاع 120کیلومتری پایتخت نیز رسیدگی شود.
وی گفت: باید قزوین نیز مانند استان های سمنان و قم از این معافیت بهره مند شود تا واحدهای تولیدی این استان بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

**بوئین زهرا مجموعه ورزشی کارگران ندارد
نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: شهرستان آوج مانند یک طفل تازه پا است و به نیازهای اساسی و حمایت های خاص خود نیاز است.
روح الله بابایی صالح افزود: باید دست به دست هم داده تا برای حل مشکلات شهرستان و استان در این وضعیت خاص اقدام کنیم و در سایه وحدت و همدلی مشکلات مردم را مرتفع کنیم.
وی ادامه داد: یکی از مطالبات مردم این منطقه با 400 واحد صنعتی ایجاد مجموعه ورزشی کارگران است که امیدواریم با حضور وزیر تعاون گام موثری در این زمینه برداشته شود.
بابایی صالح گفت: اغلب کارگران شهرستان بوئین زهرا با 400 واحد تولیدی از خارج شهرستان هستند و تنها معضلات اجتماعی این واحدهای تولیدی مانند آپادانا سرام از آن شهرستان است بنابراین انتظار می رود در جذب نیرو اولویت با نیروهای بومی باشد.
6101*3013

نظر شما