شناسهٔ خبر: 26755575 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تحولات فلسطین|اذعان به ناتوانی ارتش پیشرفته اسرائیل در برابر بادبادک‌های آتش‌زا

رهبر حزب کار رژیم صهیونیستی به ناتوانی ارتش این رژیم در مقابله با بادبادک‌های آتش‌زا اعتراف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب،  "آوی گابی" رهبر حزب کار رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم در مقابله با بادبادک های آتش زایی که از غزه پرتاب می شود، شکست می خورد.

وی در صفحه خود بر روی توئیتر نوشت: ما جنگنده های F35 و F16 ، گنبد آهنین، زیردریایی های بسیار گران و ارتشی قوی داریم، اما فاقد قدرت تصمیم گیری هستیم و بنابراین در مقابله با بادبادک های آتش زا شکست خواهیم خورد.

پیش از این بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که آتش بس در نوار غزه شامل بادبادک ها و بالن های آتش زا نمی شود.

چند ماهی است است شهروندان فلسطینی سلاح جدیدی را برای مقاومت در برابر اشغالگران به کار می گیرند. این سلاح همان بادبادک های کاغذی است که با خود شیشه های مشتعل حمل می کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی از طریق ابزارهای مختلف از جمله پهپاد تلاش کرد که بادبادک ها و بالن های آتشین را قبل از رسیدن به شهرک های صهیونیست نشین نزدیک غزه، ساقط کند، اما همه این تلاش ها به شکست انجامیده است.

اردن صهیونیست ها را از داشتن ویزا معاف کرد

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که دولت اردن روز گذشته نیاز به داشتن ویزا توسط شهرک نشینان صهیونیست که از گذرگاه وادی عربه وارد این کشور می شوند را لغو کرد.

تحلیگران صهیونیست معتقدند که این اقدام دولت اردن گامی برای تشویق گردشگری اسرائیل در اردن به شمار می رود که شامل هر کس که برای چند ساعت به اردن سفر می کند و یا برای گردشگرانی که کمتر از دو شب در این کشور می مانند، می شود.

پیش از این صهیونیست هایی که برای چند ساعت به اردن سفر می کردند باید حدود 60 دینار باری دریافت ویزا پرداخت می کردند. همچنین کسی که کمتر از دو شب قصد اقامت در اردن را داشت، 40 دینار برای دریافت ویزا پرداخت می کرد.

از دیگر اقداماتی که دولت اردن در حمایت از شهرک نشینان صهیونیست اتخاذ کرده می توان به کاهش تعرفه عوارض ورود به شهر باستانی "البتراء" است به گونه ای که این مبلغ از 90 دینار به 50 دینار کاهش یافته است.

تاکید کمیته ملی بر ادامه راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره

کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره بر ادامه راهپیمایی های بازگشت تا تحقق اهداف خود که همان بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه است تاکید کرد.

این کمیته در بیانیه ای از شهروندان فلسطینی خواست که در هفدهمین جمعه راهپیمایی بازگشت که جمعه "توطئه علیه حقوق آوارگان، محقق نخواهد شد" شرکت کنند.

البطش: شهروندان فلسطینی در غزه از مرگ نمی ترسند

خالد البطش رئیس کمیته عالی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره گفت که ملت فلسطین مناطق درگیری با رژیم صهیونیستی را تا زمانی که حقوقش را باز پس بگیرد، رها نخواهد کرد.

وی افزود: راهپیمایی های بازگشت و شکستن محاصره تا تحقق اهداف خود محقق نخواهد شد و ملت فلسطین روز جمعه آینده برای مقابله با رژیم صهیونیستی در شرق غزه راهپیمایی خواهند کرد.

البطش گفت: شهروندان فلسطینی در نوار غزه از مرگ نمی ترسند و راهپیمایی های بازگشت را با وجود تشدید اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما