شناسهٔ خبر: 26755405 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ترامپ در کنفرانس مشترک خبری با پوتین: تا ۴ ساعت پیش روابط مسکو-واشنگتن بد بود، الان خوب شد!

بین الملل > آمریکا - نامه نیوز نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که توافق هسته‌ای برجام ماهیت صلح‌امیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند.

صاحب‌خبر -

او گفت: «به لطف برجام، ایران به کنترل‌شده‌ترین کشور دنیا تبدیل شده است.  

پوتین در انتقاد از خروج آمریکا از برجام گفت: «ما نگرانی‌مان درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را ابراز کردیم. ایران به لطف برجام کنترل برنامه هسته‌ای خود را به آژانس واگذار کرد و این توافق، ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند.» 

ترامپ هم در این کنفرانس خبری گفت که از زمان روی کار آمدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا دیپلماسی و تعامل را به درگیری ترجیح داده است. 
او درباره رابطه کشورش با روسیه گفت: «رابطه ما با روسیه هیچ‌گاه تا این اندازه بد نبوده است، اما این از چهار ساعت پیش تغییر کرد.»
ترامپ گفت در دیدار امروز با پوتین، موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را مطرح کرده است. 
او گفت درباره «اشاعه هسته‌ای» هم با پوتین رایزنی کرده و رئیس‌جمهور روسیه را در جریان یدارش با رهبر کره شمالی قرار داده است. 
ترامپ گفت با روسیه درباره «تروریسم اسلامی رادیکال» هم گفت‌وگو کرده است. او گفت که هم روسیه و هم آمریکا از حملات تروریستی ضربه خورده‌اند.
ترامپ گفت: «به علاوه درباره اهمیت اعمال فشار بر ایران برای جلوگیری از بلندپروازی‌های هسته‌ای این کشور و متوقف کردن کارزار خشونت آن، صحبت کردم.»
رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «درباره این هم صحبت کردم که آمریکا به ایران اجازه نخواهد داد از مزایای شکست داعش منتفع شود.»

1717

نظر شما