شناسهٔ خبر: 26755391 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 مرجوعي‌هاي جديد استقلال

تيموري و آقاخان

چند هفته مانده به آغاز مسابقات ليگ برتر، هنوز سرنوشت خريد بازيکناني که شبانه در دفتر پندار توفيقي قرارداد داخلي امضا کرده بودند مشخص نيست و در اردوي پيش فصل آنها همه‌ي اين بازيکنان حضور ندارند.

به گفته سيدرضا افتخاري، مديرعامل باشگاه استقلال تهران تنها قرارداد محمد دانشگر از ميان خريدهاي شبانه استقلال اعتبار دارد: «تنها قرارداد ما با آقاي دانشگر نهايي و اجرايي شده است زيرا اين قرارداد با تاييديه معاونت پزشکي همراه بوده است. ديگر قراردادها بعد از تاييد کادر پزشکي اجرايي خواهد شد. البته آقاي توفيقي با بازيکنان به توافق رسيده اند اما اجرايي شدن هر قرارداد مشروط به تاييديه پزشکي است.»

حالا خبر مي‌رسد که مديرعامل آبي‌ها پس از حضور ميثم تيموري و مرتضي آقاخان در هفته اخير در تست‌هاي پزشکي ايفمارک تصميم ندارد قرارداد آنها را نهايي کند.

در واقع اين دوبازيکن نمي‌توانند در مسابقات ليگ هجدهم به همراه استقلال حضور داشته باشند و به دليل قرارداد داخلي که در دفتر معاونت ورزشي استقلال امضا کرده‌اند با رضايت اين باشگاه مي‌توانند در تيم ديگري حضور داشته باشند.

روايت‌هاي متفاوت از مدالي که در جيب يکي از مسئولان فيفا رفت!

داستان مدالي که در جيب يکي از مسئولان فيفا رفت، برداشت‌هاي متفاوتي را به وجود آورده است.

در پايان بيست‌ويکمين دوره مسابقات جام جهاني که به قهرماني فرانسه انجاميد، اتفاقي جالب به هنگام مراسم اهداي مدال‌ها در ورزشگاه لوژنيکي شهر مسکو رخ داد. در صحنه‌اي از مراسم اهداي مدال‌ها، خانمي که يکي از اعضاي کميته سازماندهي اين مسابقات بود و در توزيع مدال‌ها به جاني اينتفانتينو رئيس فيفا و ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه کمک‌ مي‌کرد، مدالي را داخل جيبش گذاشت!

در حالي که برخي معتقدند اين خانم مدال را به نوعي به سرقت برده است، برخي رسانه‌ها مدعي شده‌اند اين مدال اضافي متعلق به کالينيچ از تيم کرواسي است که در جريان اين تورنمنت به دليل سرپيچي از دستورات زلاتکو داليچ از اردوي کرواسي اخراج شد. گفته مي‌شود بازيکنان و اعضاي کادرفني کرواسي تصميم خواهند گرفت که آيا اين مدال بايد به کالينيچ برسد يا خير!

در سوي ديگر ادعا شده که اين مدال احتمالاً متعلق به يکي از اعضاي اتحاديه فوتبال فرانسه است که در اين مراسم حضور نداشته و از اين خانم خواسته شده است تا مدال را براي وي نگه دارد.

ابهام روز

جذب بازيکني که «درست‌بشو» نبود!

علي کريمي بازيکن سابق سپاهان با قراردادي يک ساله به استقلال تهران پيوست و همراه با سيد رضا افتخاري و پندار توفيقي عازم ترکيه شد تا در اردوي استقلال حضور پيدا کند.

اين اتفاق در حالي رخ داده که فقط يک روز قبل تر اکبر عباسي ملکي ، عضو هيات مديره استقلال درباره کريمي گفته بود: « اين را محرمانه مي‌گويم کريمي مصدوم است و اتفاقا آسيب‌ديدگي‌اش کهنه! حتي مي‌گويند درست بشو هم نيست ولي ما او را نزد دکتر فرستاديم که معاينه کنند اگر اجازه دادند ما او را جذب مي‌کنيم اگر نشد به دنبال يک هافبک آلماني و يک بازيکن ايراني هم هستيم. شفر بايد بازيکن را بخواهد.» بگذريم از اين که وقتي يک خبر را رسانه‌اي مي‌کني ديگر محرمانه چه معني مي‌دهد اما اين سوال پيش مي‌آيد که چطور بازيکني که به قول همين عضو هيات مديره «درست بشو» نيست جذب مي‌شود؟

کوچ از المپياکوس

کريم و احسان مي‌روند؟

کريم انصاري‌فرد و احسان حاج‌صفي به بلژيک رفتند تا در اردوي آماده‌سازي تيم المپياکوس شرکت کنند، اما هنوز مشخص نيست که آنها در تيم تحت هدايت پدرو مارتينس پرتغالي باقي بمانند يا خير. به گزارش سايت ورزشي SDNA يونان، رسانه‌هاي ترک همچنان از نزديک شدن کريم انصاري‌فرد به تيم بشيکتاش مي‌نويسند؛هر چند اين خبر هنوز به صورت رسمي از سوي باشگاه المپياکوس مورد تأييد قرار نگرفته است. از سويي شنيده مي‌شود که بسياري از تيم‌هاي انگليسي احسان حاج‌صفي را يکي از اهداف خريد خود در فصل نقل‌وانتقالات تابستاني تعيين کرده‌اند.

سايت SDNA يونان همچنين در خبر جداگانه ديگري نوشته است: «فشار زيادي از سوي باشگاه بشيکتاش ترکيه روي المپياکوس براي موافقت با فروش کريم انصاري‌فرد وجود دارد. اين ملي‌پوش ايراني نيز روز گذشته به بلژيک رفت تا در اردوي آماده‌سازي المپياکوس شرکت کند.»

«پيشنهاد اغواکننده» حسيني را ماندني مي‌کند؟

مجيد حسيني طي هفته اخير بارها و بارها براي جدايي از استقلال با مسئولان باشگاه ترابوزان اسپور ترکيه مذاکره کرد و حتي براي دريافت گذرنامه‌اش با مسئولان اين باشگاه دچار کشمکش شد ولي اين مدافع ظاهرا تصميم گرفته در استقلال بماند.

حسيني روز گذشته با افتخاري ديدار کرد و پاسپورت را از مسئولان اين باشگاه گرفت اما در اين نشست افتخاري پيشنهادي به اين بازيکن ارائه کرد که مدافع استقلال را بري ماندن در جمع آبي پوشان مردد کرده تا جايي که اين بازيکن تصميم گرفته در جمع آبي پوشان بماند.ظاهرا افتخاري تصميم گرفته براي ماندن حسيني رقم سنگيني به اين بازيکن پرداخت کند و حتي به وي پيشنهاد تمديد قرارداد يکساله داده است. حسيني از باشگاه ترابوزان ترکيه پيشنهاد دارد اما رقم قرارداد پيشنهاد شده به او چندان بالا نبوده است.

نظر شما