شناسهٔ خبر: 26755239 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم بزرگداشت صنعت گر ومعدن کارنمونه استان تهران برگزارشد

تهران- ایرنا- مراسم بزرگداشت صنعت گر ومعدن کارنمونه استان تهران به مناسبت روز صنعت و معدن در سالن همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ همچون سال های گذشته به پاس خدمات و فعالیت صاحبان صنعت و معدن طی مراسمی از 37 صنعتکار و معدنکار نمونه استان تهران تقدیر شد.
رییس سازمان صنعت؛ معدن و تجارت استان تهران در این مراسم اظهار داشت: با توجه به شاخص های انتخاب شده این واحدها از رشد ناخالص ارزش افزوده تولیدی؛ ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود، استان تهران رشد 40 درصدی واحدهای برتر را نسبت به سال گذشته داشته است.
یدالله صادقی افزود: این واحدهای نمونه در بخش های صنایع فلزی؛ غذایی؛ نساجی؛ صنایع الکترونیک؛ صنایع شیمیایی؛ معدنی؛ اکتشاف نمونه؛ معادن روباز؛ پیشکسوت معدنی؛ صنایع کوچک و خوشه های صنعتی فعالیت می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در شرایط سخت اقتصادی جامعه تولید کننده ایثارگرترین قشر هستند که با تمام مشکلات در مسیر اشتغال و تولید مشغول فعالیت هستند.
رییس سازمان معدن و تجارت استان تهران خطاب به صنتعگران اظهار داشت: بسیاری از اشتغال و تولید کشور بدست شما صنعتگران محقق می شود و در همین راستا با ستادهایی که در استانداری تهران شکل گرفته هر هفته جلسه رفع مشکلات تولید و صنعتگران برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: با ایجاد تسهیلات در زمینه نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی؛ ایجاد واحدهای تولیدی صنایع کوچک و داشتن تکنولوژی و تجهیزات به روز شاهد افزایش تولید صنعتی، معدنی و کشاورزی خواهیم بود.
همچنین رییس خانه صنعت و معدن استان تهران نیز در این مراسم گفت: امسال در حوزه اقتصادی، سالی پرماجرا خواهیم داشت اما من یقین دارم به همت شما صنعتگران با تمامی سختی ها با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.
محمدرضا مرتضوی تصریح کرد: کشور ایران سیزدهمین قدرت برتر جهان در حوزه اقتصادی است و همچنین در زمینه قدرت خرید سالانه 15 هزار میلیارد تومان در جایگاه هجدهم جهان قرار داریم.
وی خاطرنشان کرد: یقین دارم با پتانسیل و همت صنعتگران می توانیم از این مسیر دشوار به سلامت عبور کنیم.
معاون آموزش و پژوهش و فنآوری وزارت صنعت ومعدن همچنین در ادامه این مراسم گفت: توسعه همه جانبه صنعتی در جهان از مسیر دانشگاه ها بوده اما ما از این فرصت کمتر استفاده کردیم.
برات قبادیان افزود: 5 میلیون دانشجو در دانشگاه داریم که از این میزان یک میلیون و 200 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا داریم و هیچ کشوری اینقدر پتانسیل علمی ندارد اما نتوانستیم از این پتانسیل گران بها استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: این سرمایه بزرگ علمی کشور را می توانیم در شرایط فعلی سخت تحریم به خوبی استفاده کنیم.
معاون آموزش و پژوهش و فنآوری وزارت صنعت ومعدن خاطرنشان کرد: کشورهای توسعه یافته صنعتی با بهره گیری از دانشجویان خود به توسعه رسیدند و با وجود 98 هزار واحد صنعتی و معدنی در کشور می توانیم از این فرصت استفاده کنیم.
وی بیان کرد: اجرای طرح تاب ویژه توانمندسازی دانشجویان در حوزه صنعت؛ معدن و تجارت به زودی اجرا می شود تا دانشجویان بتوانند با ورود به بنگاه های تولیدی و اقتصادی به پیشرفته های همه جانبه دست یابیم.
این مراسم با تقدیر از 37 صنعتگر و معدنکار نمونه استان تهران با قرائت بیانیه ای به پایان رسید.
تهرام/7243//1348

نظر شما