شناسهٔ خبر: 26755191 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

زمینه آشنایی جوانان با ارزش‌های انقلاب فراهم شود

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: زمینه آشنایی کامل جوانان با اهداف و ارزش‌های انقلاب فراهم شود.

صاحب‌خبر -

زمینه آشنایی جوانان با ارزش‌های انقلاب فراهم شود

به گزارش ایکنا از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ظهر امروز در دیدار با مسئولان شورای نگهبان در استان یزد با تاکید بر اینکه باید زمینه آشنایی کامل جوانان با اهداف و ارزش‌های انقلاب فراهم شود اظهار کرد الان انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سال خود رسیده و زمان آن رسیده که یک بررسی کامل در ارتباط با دستاوردها و فعالیت‌ها و خدمات انقلاب صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه هر کاری با نقاط ضعف و قوتی روبرو است بیان کرد: باید بررسی کنیم ببینیم فعالیت ما در این چند ساله چه مشکلاتی داشته و در راستای رفع نقاط ضعف برآییم و نقاط قوتمان را بیش از پیش تقویت کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: خیلی از ارگان‌ها در انقلاب اسلامی ایران خوب عمل کردند و دستاوردهای بسیاری داشتند ولی برخی از ارگان‌ها هم عملکرد خوبی نداشتند و یا اینکه ممکن است عقب گرد کرده باشند.
ناصری یزدی ادامه داد: از جمله این موارد مسائل آموزشی و فرهنگی است که حتما باید به آن نگاه جدید و دوباره‌ای داشته بایم و به ویژه در بحث آموزش لازم است که سبک تدریس، سبک درس ها و کتابهای درسی و نحوه آموزش فرزندان ایران را تغییر دهیم.
امام جمعه یزد برنامه‌ریزی‌های سبک آموزشی فعلی در ایران را مربوط به 100 سال قبل دانست و ادامه داد: سبک آموزشی ما مربوط به زمانی است که انگلیسی‌ها مکتب قرآن را از ما گرفتند و کلاس‌های این چنینی را جایگزین کردند و قرآن را از مدارس کنار زدند.
وی ارزش در سبک آموزشی فعلی ایران را بخوان، حفظ کن و نمره بگیر دانست و گفت: الان فکر کردن در این سبک مطرح نیست و همه به دنبال نمره گرفتن هستند در حالی که سبک آموزشی باید بر اساس بخوان، فکر کن، تعمق کن، عمل کن باشد ولی الان این فکر و تعمق در آن وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: این موضوع سبب شده که دانش‌آموزان از نوآوری و خلاقیت دور شوند و همین روحیه در جوانی و بزرگسالی هم به دنبال آنها بماند.
ناصری یزدی گفت: مدارس ما باید به گونه‌ای تغییر کنند که دانش‌آموزان خودشان متفکر، خلاق و نوآور باشند و با استفاده از فکر و عقل و درایتشان، اقتصاد و سایر عرصه‌های این کشور را بسازند نه اینکه از دانشگاه خارج که شوند چندین هزار جوان به تعداد بیکاران اضافه شود.

انتهای پیام

نظر شما