شناسهٔ خبر: 26754907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیمارستان 150 تختخوابی رزن احداث می شود

همدان-ایرنا- نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان 150 تختخوابی این شهرستان با اعتبار 650 میلیارد ریال احداث می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسن لطفی روز دوشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان رزن افزود: با حمایت دولت در طول 2 سال گذشته دانشکده مدیریت و حسابداری رزن با 30 میلیارد ریال و درمانگاه این شهرستان نیز با 100 میلیارد ریال بهره‌ برداری شد.
وی با اشاره به ساخت 30 خانه بهداشت در رزن، خاطرنشان کرد: ساخت پنج باب مدرسه با 400 میلیارد ریال اعتبار، تخصیص 320 میلیارد ریال برای راه های شهرستان، 150 میلیارد ریال برای آب شرب ، 100 میلیارد ریال برای عمران و آبادانی روستاها و 100 میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان‌ها در دولت دوازدهم محقق شده است.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی به چالش‌های پیش‌روی اشتغال اشاره کرد و افزود: بروکراسی اداری یکی از این چالش‌ و قانون پیچیده کار و تامین اجتماعی، واردات بی ‌رویه و قاچاق کالا و ارز از دیگر موانع اشتغال است.
لطفی با بیان اینکه نبود تناسب بین بسته اشتغال رزن با آمایش سرزمینی از موانع اشتغال این شهرستان است افزود: یک هزار و 200 نفر در حوزه صنعت و معدن متقاضی مشاغل‌ خانگی هستند اما با محدودیت تسهیلات مواجه شدند.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روستای کاج و سوزن از توابع شهرستان رزن بیشترین قالیباف وجود دارد و قالیبافان این روستاها از بیمه محروم هستند که اگر 800 سهمیه در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد این افراد زیر پوشش خواهند رفت.
شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.
7523/2087

نظر شما