شناسهٔ خبر: 26754864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همایش میثاق حمایت از کالای ایرانی در بانه برگزار شد

R7848/P1377/S6,66/CT7

همایش میثاق حمایت از کالای ایرانی باهدف ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی در بانه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، همایش میثاق حمایت از کالای ایرانی باهدف ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی عصر امروز با حضور مسئولان و مردم در کانون ولایت این شهر برگزار شد.

قائم مقام ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان در این همایش با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: امروز استکبار جهانی از طریق جنگ اقتصادی می‌خواهد ملت ما را به زانو در آورد.

علی‌اصغر حسینی با بیان اینکه ایران از لحاظ منابع خدادادی، ثروت و نیروی انسانی کشوری غنی است، افزود: اگر بتوانیم از این منابع موجود به‌خوبی استفاده کنیم آمریکا و هیچ قدرت دیگری نخواهد توانست ملت ایران را به زانو درآورد.

وی بهره‌گیری از دانش و توانمندی قشر جوان و نخبگان در تولید و حل مشکلات را از راهکارهای مهم و اصلی در این نبرد اقتصادی برشمرد و گفت: تجربه در طول انقلاب اسلامی به خوبی ثابت کرده است که هرگاه در هر زمینه‌ای به جوانان و نخبگان اعتماد کردیم در آن حوزه موفق شده‌ایم و این مهم نیز می‌طلبد که امروز با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی با دشمنان مقابله کنیم.

قائم مقام ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان نبود مدیریت قوی و عدم آموزش کافی مدیران در این حوزه، چالش‌های درونی و شیطنت‌های خارجی دشمنان را از دلایل اصلی رکود اقتصادی کشور برشمرد و تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌های حمایت از کالای ایرانی، اتحاد و اعتماد به محصولات داخلی است.

عبدالله فرجی رئیس اتحادیه کشاورزی شهرستان بانه هم در این همایش با اشاره به نقش تولیدات کشاورزی هر کشوری در توسعه و رونق آن کشور به ضرورت حمایت از کشاورزان و برطرف نمودن مشکلات این قشر تاکید کرد.

وی نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی برای فرآوری محصولات کشاورزی و نبود سرمایه کافی کشاورزان برای ایجاد این صنایع را از مشکلات اصلی کشلورزان بانه‌ای برشمرد و گفت: به همین دلیل محصولات مرغوب و منحصر به فرد کشاورزان که حاصل چند ماه زحمت آنان است، با قیمت محدود و کم صرف خام‌فروشی این محصولات می‌شود.

رئیس اتحادیه کشاورزان شهرستان بانه تصریح کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه محصولات باغی و دام است که اگر از طرف دولت حمایت شود می‌تواند موجب رشد و بالندگی هر چه بیشتر شهرستان شود.

نادری رئیس جهاد دانشگاهی شهرستان بانه نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: توجه مقام معظم رهبری به بحث اقتصاد و حمایت از تولیدات اخیر در طی سال‌های جاری نشانگر عمق بصیرت و درایت معظم‌له در برابر تهدیدات دشمنان است.

وی افزود: شهرستان بانه در حوزه صنایع دستی و مصنوعات هنری از ظرفیت بالایی برخوردار است و نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان از این صنایع و هنرمندان فعال این عرصه است.

رئیس جهاد دانشگاهی شهرستان بانه خاطر نشان کرد: اگر چه مراکز تولیدی بزرگ و کارگاه‌های تولیدی در حوزه صنایع دستی در این شهرستان وجود ندارد اما می‌توان با حمایت از صنایع دستی و هنرمندان این عرصه، کارگاه‌های تولیدی را به خانه‌ها کشید بطوریکه هر خانوار در بانه می‌تواند محلی برای تولید این صنایع باشد.

نادری نبود بازار فروش و محل مناسبی برای عرضه این محصولات را از دیگر مشکلات هنرمندان صنایع دستی در بانه برشمرد و به ایجاد مکان مناسبی برای این فعالیت تاکید کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما