شناسهٔ خبر: 26754845 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي:

بدهي يک ميليارد دلاري عراق به ايران بابت برق

صاحب‌خبر -

وي در خصوص افزايش قيمت برق و برنامه هاي وزارت نيرو در اين راستا، عنوان کرد: با تدابير در نظر گرفته شده و با تعريف يک الگوي مصرف، در مهر ماه سال جاري استارت اصلاح تعرفه برق پرمصرف‌ها زده خواهد شد.

وي درباره لزوم اصلاح تعرفه برق براي سه دهک بالاي جامعه گفت: براي تعيين ميزان مصرف برق مشترکان، الگوي صرفه‌جويي مصرف را تدوين کرده‌ايم تا در کنار ورود ظرفيت 4000 مگاواتي به منظور افزايش توليد برق، ميزان مصرف نيز کنترل شود.

وي با بيان اينکه در قالب اين الگوي مصرف، ميزان مصرف معقول نيز مشخص شده و بر اساس آن، قيمت واقعي برق از مشترکان پرمصرف دريافت مي‌شود، بيان کرد: 90 درصد مشترکان برق کشور زير الگوي مصرف برق، مصرف مي‌کنند و زماني که تعرفه‌ها اصلاح شود 10 درصد باقي‌مانده نيز در سطح کشور بايد قيمت حقيقي برق رابپردازند.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي از برخي اخبار مبني بر اينکه توافقنامه پاريس باعث شده که در شبکه برق رساني اختلال ايجاد شود، عنوان کرد: بنده به نمايندگي از وزارت نيرو صريحاً عرض مي‌کنم که هيچگونه الزامي در اين توافقنامه براي محدوديت صنعت برق کشور وجود ندارد و اقدامات کنوني ما براي راندمان، ارتقاي واحدها، برنامه‌هاي محيط زيستي و ... به هيچ وجه مرتبط با توافقنامه پاريس نيست و در دست انجام است.حائري با تاکيد به اين مساله که بايد به بخش خصوصي توجه بيشتري نسبت به گذشته شود، عنوان کرد: تا پايان هفته جاري يک واحد جديد نيروگاهي به ظرفيت 300 مگاوات توسط بخش خصوصي وارد مدار توليد مي‌شود و بايد صراحتا گفت که نقش بخش خصوصي در صنعت برق بسيار پر رنگ و حائز اهميت است.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اشاره به تغيير ساعات اداري اداره‌ها در برخي استان‌هاي کشور تصريح کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌هاي دولتي همکاري خوبي با شرکت‌هاي توزيع برق داشتند و برنامه قطع سيستم‌هاي سرمايشي تاکنون به‌خوبي انجام شده است و در اين خصوص 2000 مگاوات کاهش مصرف به‌وجود آمد که بايستي اين کاهش همچنان با مديريت مصرف ادامه پيدا کند.

نظر شما