شناسهٔ خبر: 26754679 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عجیب‌ترین اتفاقات جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال چه بود؟

‌می‌توان به جرات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را جام شگفتی‌ها نامید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با قهرمانی تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی 2018 روسیه ، این دوره از مسابقات همراه با شگفتی های فروان خود به پایان رسید. حال به بررسی این شگفتی های این دوره از مسابقات خواهیم پرداخت.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

1-حذف غول های فوتبال جهانی از جام جهانی روسیه

عجیب ترین اتفاقات جام جهانی 2018 فوتبال چه بود؟

از مهم و عجیب ترین مسائل جام جهانی روسیه می توان به حذف تیم های ملی آلمان و برزیل و اسپانیا از این دوره از جام جهانی به میزبانی کشور روسیه و حضور نیافتن تیم های  بزرگ جهان در مراحل نیمه نهایی و یا حتی فینال مسابقات اشاره کرد. تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی 2014 برزیل توانسته بود به قهرمانی دست یابد و در ادامه اما در این دوره از جام جهانی در گروه خود آخر و از دور مسابقات کنار رفت.آلمان در این  دوره از مسابقات برابر تیم های ملی فوتبال  مکزیک و کره جنوبی شکست خورد و تنها پیروزی این تیم برابر تیم ملی فوتبال سوئد آن هم در دقایق پایانی این مسابقات بود.

همچنین تیم های ملی برزیل و اسپانیا نیز هر کدام با نتیجه هایی عجیب به دور حذفی راه یافتند و در ادامه اما برزیل با 5 جام جهانی برابر تیم ملی بلژیک شکست خورده و حذف شد.تیم ملی فوتبال اسپانیا نیز از همان ابتدای مسابقات با اشتباهات دروازه بان تیم خود ،داوید دخیا وضعیت بسیار ضعیفی را به دست آورده بود و در دوره بعدی نیز برابر تیم ملی فوتبال روسیه میزبان شکست خورده و از مسابقات حذف شد.حال اگر جام های این 3 کشور را با یک جمع ساده حساب کنیم متوجه می شویم که آلمان و برزیل و اسپانیا با 10 جام جهانی به روی هم نزدیک به نصف این عنوان  را در اختیار خود دارند.

2-جیمی جامپ در فینال جام جهانی روسیه

عجیب ترین اتفاقات جام جهانی 2018 فوتبال چه بود؟

در بسیاری از دیدار های فوتبال شاهد آن هستیم که هواداران بسیاری تلاش می کنند تا با طرفندی جالب خود را به وسط زمین فوتبال رسانده  و با بازیکنان و افراد حاضر در مسابقات سلفی و یا حتی ارتباط لفظی از نزدیک داشته باشند.اینبار اما شاهد آن بودیم تعداد بسیاری از جیمی جامپ ها در دیدار فینال جام جهانی 2018 میان تیم های فرانسه و کرواسی به وسط زمین آمده و زمان و برنامه ریزی این رقابت را به نوعی برهم زدند. در این مسابقات نیرو های امنیتی فروانی در گوشه و کناره های ورزشگاه و حتی کنار زمین حضور دارد و وجود چنین صحنه هایی سبب تعجب بسیاری از افراد و رسانه ها می شود.

3-مهار پنالتی کریستاینو رونالدو در دیدار برابر تیم ملی فوتبال ایران

عجیب ترین اتفاقات جام جهانی 2018 فوتبال چه بود؟

یکی از تعجب برانگیزترین صحنه ها در جام جهانی را می توان مهار پنالتی کریستیانو رونالدو ، فوق ستاره دنیای فوتبال توسط علیرضا بیرانوند ، دروازه بان تیم ملی ایران عنوان کرد. بسیاری از رسانه های خارجی عنوان کرده بودند که تیم ملی فوتبال ایران به احتمال فراوان در گروه خود در جام جهانی روسیه نتیجه خوبی را به دست نخواهد آورد. در ادامه اما شاهد آن بودیم که ایران توانست علاوه بر شگفتی سازی در گروه خود ، دروازه تیمش نیز پنالتی ابر قدرت دنیای فوتبال را در آغوش خود گیرد و اجازه گلزنی به این بازیکن ندهد.

4-جام جهانی یا جام گل به خودی ؟

عجیب ترین اتفاقات جام جهانی 2018 فوتبال چه بود؟

با توجه به تعداد گل به خودی ها در این دوره از جام جهانی می توان نام این مسابقات را به جام گل به خودی تغییر داد.بازیکنان بسیاری در این دوره از مسابقات با اشتباهات فروان گل های جالبی را وارد دروازه خود کردند و با اختلاف فروانی در صدر گل های زده شده جام جهانی قرار گرفتند. در طول جام جهانی 12 گل به ثمر رسیده بود و همچنین هری کین با 6 گل در رتبه بعدی این مسابقات قرار گرفت.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

 

5-حضور کرواسی در فینال جام جهانی روسیه/ناممکن ها ، ممکن شد

عجیب ترین اتفاقات جام جهانی 2018 فوتبال چه بود؟

از همان ابتدای مسابقات بسیاری از اصحاب رسانه و تحلیلگران جام جهانی تیم هایی همچون آلمان، برزیل ، بلژیک ، انگلیس و یا حتی آرژانتین را به عنوان تیم های احتمالی در فینال جام جهانی روسیه عنوان کرده بودند.در روند برگزاری جام جهانی روسیه اما شاهد آن بودیم تمامی تیم ها از دور مسابقات حذف شده و تیم ملی فوتبال کرواسی بود که توانست به جای این تیم ها درآخرین دیدار جام جهانی روسیه حضور یابد.

6-شکست انگلیس و حواشی حذف این تیم

عجیب ترین اتفاقات جام جهانی 2018 فوتبال چه بود؟

از ابتدای مسابقات جام جهانی روسیه بسیاری از هواداران تیم ملی فوتبال انگلیس عنوان کرده بودند که بنا بر آمار به دست آمده و  مطابقت این آمار  با جام جهانی 1966 ،انگلیس قهرمان جام جهانی روسیه خواهد شد و بسیاری از افراد خالکوبی ها و همچنین هزینه ها  و شرط بندی های گزافی برای تحقق این موضوع انجام داده بودند ، در نهایت اما تمامی این داستان ها و نقشه نقش بر آب شده و انگلستان در جام جهانی 2018 چهارم شد.

7-کیلیان ام باپه /جوان اما فوق ستاره

عجیب ترین اتفاقات جام جهانی 2018 فوتبال چه بود؟

کیلیان ام باپه بازیکن تیم ملی فوتبال فرانسه در این دوره از مسابقات جام جهانی توانست رکورد های فروانی را از آن خود کند. ام باپه  توانست پس از بازیکنانی همانند پله ، به عنوان سومین بازیکن کم سن حاضر در فینال ادوار مختلف جام جهانی حاضر شود و در ادامه نیز با گلزنی های خود شگفتی های بسیاری را به وجود آورد.این بازیکن همچنین به عنوان ستاره جوان جام جهانی روسیه نیز انتخاب شد.

انتهای پیام/

نظر شما