شناسهٔ خبر: 26753888 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

یادداشت رسیده:

مائده های شبکه نفوذ

حوزه/ در روزهای آتی باید منتظر خوش رقصی مائده های شبکه نفوذ در داخل کشور باشیم. مائده هایی که در سال های اخیر در ارکان حاکمیت و قوای سه گانه پرورانده شدند و امروز روزی است که باید اربابان خود را خوشحال کنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری«حوزه»،‌ داستان پخش اعتراف ترهم برانگیز دخترک 17 ساله ای که در اینستاگرام کلیپ های رقص به اشتراک می گذاشت در رسانه ملی پس از بیانیه پلیس فتا ابعاد تازه تر و البته تامل برانگیزی به خود گرفته است.

مسئولان رسانه ملی که در ابتدا با موجی از واکنش های انتقادی از سوی سلبریتی ها و حتی شخصیت های سیاسی مواجه شدند اعلام کردند برنامه مذکور توسط پلیس فتا تولید شده و رسانه ملی بر اساس روال همکاری خود با ناجا آن را پخش کرده است اما پلیس فتا در بیانیه ای رسمی اعلام کرد فرد مذکور نه تنها توسط پلیس فتا دستگیر نشده است بلکه اساسا هیچ پرونده ای از او در این نهاد انتظامی موجود نیست.

هم زمان قوه قضاییه ادعای مدیر کل روبط عمومی صدا و سیما مبنی بر درخواست مقام قضایی برای پخش اعترافات فرد مذکور را کذب محض دانست و با احضار محمد حسین رنجبران به دادسرای فرهنگ و رسانه از او خواست برای اثبات ادعایش، یک نسخه از سند درخواست دستگاه قضایی از وی را به قوه قضائیه ارسال کرده و یک نسخه را نیز در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

گزاره های مذکور را وقتی در کنار بازتاب بین المللی منفی پخش اعترافات مائده هژبری و موج تبلیغات کاملا طراحی شده رسانه های معاند در راستای وهن نظام جمهوری اسلامی ایران آن هم در برهه ای که نظام اسلامی به دلیل شرایط خاص اقتصادی و سیاسی پس از خروج ایالات متحده از برجام بیش از هر زمان دیگری به اقبال عمومی در دنیا احتیاج دارد، قرار میدهیم این انگاره در ذهن قوت میگیرد که پخش اعرافات دخترک 17 ساله نه فقط یک بدسلیقگی رسانه ای بلکه پروژه ای هدفمند توسط "شبکه نفوذ" بوده است نکته ای که وزیر جوان ارتباطات نیز به آن اشاره کرد و پخش این اعترافات را به اتاق فکرهایی نسبت داد که از شفاف سازی در بازار ارز منافعشان به خطر افتاده است.

بدون شک امروز شبکه نفوذی در داخل ارکان نظام در راستای فشار بر حاکمیت عهده دار دو "ماموریت" است: ایجاد نارضایتی در مردم و رساندن جامعه به نقطه جوش و همچنین انعکاس تصویری موهن از نظام جمهوری اسلامی در دنیا در راستای انزوای بیش از پیش در بازار اقتصاد دنیا که میتوان "پروژه مائده" را در حیطه "ماموریت دوم" ارزیابی کرد.

علاوه بر این به نظر میرسد حوادث اخیر در کشور مانند آتش سوزی مسجد جامع ساری یا تصادف رقت بار اتوبوس در سنندج و یا آتش سوزی های متعدد در استان های مختلف کشور "سیر طبیعی" نداشته و هدایت این حوادث در کنار شیطنت هایی گاه کوچک اما موثر در قطع مکرر برق و آب در استان های مختلف آن هم در زمانی که معترضین عراقی دقیقا به همین دلیل به خیابان ها ریخته اند، میتواند موجب ایجاد موجی از نارضایتی در مردم و رساندن جامعه به نقطه جوش و تحقق "ماموریت اول" شبکه نفوذ شود.

به هر حال ایالات متحده پس از خروج از برجام با فعال سازی دو جبهه "بین المللی" و "داخلی" و تحت فشار قرار دادن نظام در هر دو جبهه امید زیادی به ایجاد "تغییر رفتار" اساسی در نظام جمهوری اسلامی دارد و شاید از همین رو رییس جمهور ایالات متحده چند روز قبل عنوان کرد: " باور کنید ایرانی ها به زودی از فشار ما به ستوه آمده و با من تماس خواهند گرفت."

بی شک در روزهای آتی باید منتظر خوش رقصی مائده های شبکه نفوذ در داخل کشور باشیم. مائده هایی که در سال های اخیر در ارکان حاکمیت و قوای سه گانه پرورانده شدند و امروز روزی است که باید اربابان خود را خوشحال کنند.

حسین علاءالدین

نظر شما