شناسهٔ خبر: 26753695 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

امیرآبادی‌فراهانی:

دولت نباید امنیت روانی کشور و تصمیمات خود درباره مسایل داخلی را به نتیجه مذاکرات با اروپایی‌ها گره بزند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:دولت نباید امنیت روانی کشور و تصمیمات خود درباره مسایل داخلی را به نتیجه مذاکرات با اروپایی‌ها گره بزند زیرا نمی توان زیرا نمی‌توان بسیاری از تجار و فعالان اقتصادی را معطل یک مذاکره کرد.

صاحب‌خبر -

احمدامیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سالگرد انعقاد برجام میان گروه 5+1 و جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از مباحثی که ما در همان زمان مذاکرات به تیم مذاکره کننده کشورمان اعلام می کردیم، دریافت تضمین های لازم از طرف مقابل بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: متاسفانه بعد از پذیرش برجام جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد اما طرف مقابل بسیاری از تعهدات خود را اجرایی نکرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی می توان اعلام کرد که آمریکا با وجود آنکه طرف اصلی در مذاکرات 5+1 بود علاوه برآنکه به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکرد با وضع برخی قوانین و سفر به کشورهای مختلف و صحبت با بانک ها و شرکت های بزرگ در دوران پسا برجام اجازه ارتباط و همکاری با ایران را به آنها نداد.

وی تصریح کرد: ما برجام را برای ملت ایران بسیار بزرگ نشان دادیم، دولت بویژه شخص آقای رئیس جمهور دستاوردهای توخالی آن را بسیار پربار به مردم عرضه کرد و با مرتبط کردن بسیاری از مسائل به برجام مدت‌ها کشور را از ریل اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی دور کرد.

امیرآبادی‌فراهانی اظهار کرد: بسیاری از مسایل اقتصادی کشور به برجام گره خورده شد در صورتی که می‌توانست این اتفاق رخ ندهد و برجام را تنها جزء یکی از مسایل و تصمیمات کشوری قلمداد کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه کشور در طول چند سال گذشته طی مذاکرات و رسیدن به برجام و حتی بعد از آن از این موضوع آسیب دید، گفت: دولت باید با درس گرفتن از اشتباهات گذشته دیگر مسائل داخلی را به مذاکرات گره نزند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته هیچ اشکالی وجود ندارد که ما اکنون با اروپایی ها در حال مذاکره هستیم اما نباید دولت تصمیمات خود را درباره مسایل داخلی بویژه اقتصادی به نتیجه مذاکرات با اروپایی‌ها گره بزند زیرا نمی‌توان بسیاری از تجار و فعالان اقتصادی را معطل یک مذاکره کرد.

وی افزود: برجام نه دستاورد بسیاری برای ما داشت و نه آنکه به زعم برخی قرارداد ترکمانچای بود بلکه برجام یک مذاکره با آمریکا و اروپایی‌ها بود که می‌توانستیم بسیار بهتر در آن مسیر مذاکره کرده و تضمین‌های لازم را اخذ کنیم اما در قبال ارائه بسیاری از امتیازات، دستاوردی نداشتیم./

پایان پیام

 
 

نظر شما